فعالیت 86 کتابخانه در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان
فعاليت 86 کتابخانه در سطح کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان
مدیر ستاد فمها استان سمنان در جمع خبرنگاران خبر داد:

فعالیت 86 کتابخانه در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان

حجت الاسلام موسوي توسعه زيرساخت‌هاي فرهنگي نظير ساخت کتابخانه را بهترين راه مقابله با هجمه فرهنگي دشمنان دانست و افزود: ۶۳ کتابخانه شهري و ۲۳ باب روستايي در کانون مساجد استان سمنان فعاليت دارند.
شناسه خبر : 32082 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛ حجت الاسلام «سید علی موسوی»  ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما با شعار«به توان مردم» بیان کرد:کانون های فهما از سال 98 برنامه های خود را در قالب رویداد ملی فهما و سامانه بچه های مسجد آغاز کردند و با شیوع ویروس کرونا برنامه های کانون ها در فضای مجازی برگزار گردید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه این طرح در سال 99 با عنوان ایران قوی محور برنامه های کانون های فهما بوده است،تصریح کرد: در این طرح که شامل 3 شبستان و 12 رواق بوده است موضوعات مختلف در حوزه قرآن،کتاب و کتابخوانی،کارآفرینی،برنامه های هنری،طرح ملی راهکار و ... گنجانده شده بود که کانون های برنامه های خود را در سامانه بچه های مسجد به ثبت رساندند.

 

حجت الاسلام موسوی توسعه زیرساخت‌های فرهنگی نظیر ساخت کتابخانه را بهترین راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان دانست و افزود: ۶۳ کتابخانه شهری و ۲۳ باب روستایی در کانون مساجد استان سمنان فعالیت دارند. 

 

وی با بیان اینکه ستاد فهما از دو سال قبل در عرصه کتاب و کتابخوانی باشگاه کتابخوانان را که رویکردی مرسوم در کشور است آغاز کرده‌ و به آن هویت داده است، تصریح کرد: هدف این باشگاه آن است که در قالب این فعالیت‌ها تعداد افراد کتاب‌خوان افزایش یابد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اجرای طرح «شنبه های کتاب» اظهارداشت: کتابخانه مسجد توسط کتابداران خود از طریق فضای مجازی و کانال اطلاع رسانی کانون برای گروه‌های سنی کتاب‌هایی را معرفی کنند که بتوان آنها را تهیه و از آن استفاده بهینه کرد.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: دراجرای طرح «شنبه های کتاب» خلاصه نویسی حضوری و مجازی از کتاب های معرفی شده تهیه ودراختیار علاقمندان قرار می گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد:هدف از اجرای پویش‌ها با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی در مساجد استان، ارتقاء سطح کتاب‌خوانی در جامعه، زنده نگه‌داشتن نقش مساجد در فرهنگ مطالعه و نقش‌آفرینی و محوریت مسجد در اعتلای فرهنگ عمومی است.

 

وی با اشاره به امکان معرفی کتاب‌های ارزشمند و مفید موجود در کتابخانه‌های مساجد برای معرفی و استفاده از گروه‌های مختلف نیز بیان کرد: کتابدار مسجد می‌تواند از طریق فضای مجازی و کانال‌های مجازی اطلاع‌رسانی کانون، کتاب‌های ارزشمند هر گروه سنی را معرفی کند.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر توجه ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نسبت به برنامه های رواق کتاب در طرح ملی فهما ادامه داد: برنامه ها را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.