ثبت نام 56 نفر از استان سمنان در مسابقات قرآنی مدهامّتان
ثبت نام 56 نفر از استان سمنان در مسابقات قرآني مدهامّتان
مدیر ستاد فهما استان سمنان خبر داد؛

ثبت نام 56 نفر از استان سمنان در مسابقات قرآنی مدهامّتان

حجت الاسلام موسوي با اشاره به آغاز ثبت و ارسال آثار به پانزدهمين دوره از مسابقات قرآني مدهامّتان اظهار کرد: تاکنون 56 نفر از استان سمنان در اين رقابت قرآني ثبت‌نام کرده‌اند.
شناسه خبر : 32194 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام «سید علی موسوی» با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه مساجد برای قرآن بنا شده اند، اظهار کرد: بهترین فعالیت در مساجد پرداخت به موضوعات قرآنی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: اجرای برنامه های طرح تلاوت نور،تفسیر کوتاه ،طرح مادر ایرانی ،مربی قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته و رده سنی مختلف از مهترین برنامه های قرآنی این ستاد می باشد.

 

وی با بیان اینکه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی بچه های مسجد با عنوان «مدهامتان» در سال 1400 در حال برگزاری است،گفت: اینگونه مسابقات موجب رونق دادن برنامه های قرآنی و سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت قرآن می شود.

 

حجت الاسلام موسوی همچنین با اشاره به اینکه جشنواره های قرآنی فرصتی مناسب برای جوانان و نوجوانان است تا با رقابت سالم به رشد و شکوفایی قرآنی برسند، تصریح کرد: جشنواره قرآنی«مدهامتان»باعث می شود که جامعه بزرگ کانون های مساجد رنگ و بوی قرآنی به خود بگیرند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، با بیان اینکه تاکنون 56 نفر در مسابقات قرآنی مدهامتان در این استان شرکت کرده اند، افزود: بیشترین شرکت کننده در رشته حفظ جزء 30 قرآن است.

وی با بیان اینکه پانزدهمین دوره از جشنواره قرآنی در رده های سنی کمتر از 7 سال، بین 7 تا 16 سال و 16 تا 30 سال می باشد،افزود: این جشنواره در رشته های حفظ  کل،حفظ جزء 30،مکبری،قرائت نماز،قرائت تحقیق،قرائت تقلیدی،مفاهیم،اذان،قرائت ترتیل و استعداد یابی می باشد.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر هفت سال و نوجوانان و همچنین ایجاد پیوند بین جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و مسابقات قرآنی مدهامتان از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان مهلت شرکت در این جشنواره جهت بارگذاری آثار در سایت بچه‌های مسجد و داوری را از ۷ آبان تا ۳۰ آذر اعلام کرد و افزود: از ۹ دی نفرات برتر مرحله استانی معرفی شده و مرحله کشوری نیز اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.