کودکان و نوجوانان را حول محور مسجد به سمت کتاب سوق دهیم
کودکان و نوجوانان را حول محور مسجد به سمت کتاب سوق دهيم
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

کودکان و نوجوانان را حول محور مسجد به سمت کتاب سوق دهیم

حجت الاسلام موسوي بيان اينکه کودکان و نوجوانان را حول محور مسجد نسبت به کتاب و کتابخواني سوق دهيم گفت: ائمه جماعت به عنوان مدير فرهنگي و معنوي مسجد در سوق دادن جوانان بهشت کتاب و کتابخواني مي‌توانند نقش کليدي و بسيار مهمي داشته باشند.
شناسه خبر : 32324 تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۲
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام سید علی موسوی در بازدید از کتابخانه کانون های فرهنگی هنری والفجر مسجد المهدی(عج)شهر سمنان با بیان اینکه کودکان و نوجوانان را حول محور مسجد نسبت به کتاب و کتابخوانی سوق دهیم گفت: ائمه جماعت به عنوان مدیر فرهنگی و معنوی مسجد در سوق دادن جوانان بهشت کتاب و کتابخوانی می‌توانند نقش کلیدی و بسیار مهمی داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود:مساجد از صدر اسلام تاکنون مهمترین و با عظمت‌ترین پایگاه عبادی، سیاسی و اجتماعی و بزرگترین مرکز نشر آموزه‌های اسلامی و احکام و معارف انسان‌ساز الهی بودند.

 

وی گفت:بحث کتاب و کتابخوانی و خصوصاً سوق دادن جوانان به این سمت و سو نیز امامان جماعت می‌توانند نقش کلیدی و بسیار مهمی داشته باشند.

 

حجت الاسلام موسوی بیان کرد:ائمه جماعات با ایجاد ابتکارها و خلاقیت‌های قابل توجه مانند برپایی مسابقات کتابخوانی در موضوعات کاربردی و مهم و همچنین اهدای جوایز، حتی برگزاری اردوهایی با محتوای کتاب و کتابخوانی و تشویق جوانان با همکاری اداره آموزش و پرورش و سایر نهادها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های مسجد در این زمینه بسیار موثر و موفق باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود:این فعالیت‌ها باید به صورتی باشد که خروجی های آن هم به صورت مشهود و هم در آمار میدانی افزایش کتابخوانی و تقویت فرهنگ مطالعه به عیان رخ نمایی کرده و آثار غیر قابل انکارش مشهود باشد.