کتابخانه مسجد در فرهنگ‌سازی و جذب افراد به کتاب نقش مهمی ایفا می‌کند
کتابخانه مسجد در فرهنگ‌سازي و جذب افراد به کتاب نقش مهمي ايفا مي‌کند
امام جماعت مسجد المهدی (عج) سمنان:

کتابخانه مسجد در فرهنگ‌سازی و جذب افراد به کتاب نقش مهمی ایفا می‌کند

حجت‌الاسلام عربي ضمن گراميداشت هفته کتاب با بيان اينکه مسجد و کتابخانه مرکز مهم فرهنگي هستند، افزود: کتابخانه مسجد در فرهنگ‌سازي و جذب افراد به کتاب نقش مهمي ايفا مي‌کند.
شناسه خبر : 32327 تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۶

به گزارش ستاد راتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان: حجت الاسلام «حسنعلی عربی» در بازدید از کتابخانه کانون فرهنگی هنری «والفجر» سمنان اظهار کرد: مسجد و کتابخانه دو مرکز و پایگاه مهم فرهنگی بوده و نقش مهمی در ارتقای فرهنگی جامعه ایفا می کنند.

 

امام جماعت مسجد المهدی(عج)سمنان افزود: اگر این دو پایگاه محوری در کنار یکدیگر قرار گرفته و با هم افزایی و تشریک مساعی نسبت به انجام برنامه های مشترک فرهنگی  اقدام کنند، بدون شک این نقش بسیار پررنگ تر و اثربخش تر خواهد شد و این امر می تواند در گره گشایی از مسائل فرهنگی کارساز باشد.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه کانون فرهنگی هنری والفجر از کتابخانه بزرگ و خوبی برخوردار است که نیاز است تا با برنامه ریزی مناسب برنامه های مختلفی در حوزه کتاب و ترویج کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

 

حجت الاسلام عربی گفت: کتابخانه های مساجد به ویژه کتابخانه مسجد المهدی(عج) در طول سالیان متمادی توانسته اند در این خصوص ایفای نقش کنند و در جذب عمومی افراد به  حوزه کتاب و کتابخوانی  فرهنگسازی مناسبی داشته باشند.

 

امام جماعت مسجد المهدی(عج)سمنان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه ها و فعالیت های اساسی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بخش کتاب و کتابخوانی است که از ابتدای تأسیس کانون‌های مساجد، مورد توجه این مجموعه قرار گرفت واقدامات خوب و اساسی در این زمینه به ثمر نشست.