انس بیشتر نوجوانان و جوانان با مسجد نتایج اثر بخشی در جامعه خواهد داشت
انس بيشتر نوجوانان و جوانان با مسجد نتايج اثر بخشي در جامعه خواهد داشت
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

انس بیشتر نوجوانان و جوانان با مسجد نتایج اثر بخشی در جامعه خواهد داشت

حجت الاسلام موسوي با تقدير از حضور پر شور نوجوانان و جوانان در مسجد مسلم بن عقيل(ع) شاهرود،گفت: حضور گسترده جوانان و نوجوانان در مسجد و ارتباط و انس بيشتر با مسجد نتايج اثر بخش و تاثير گذاري در جامعه خواهد داشت.
شناسه خبر : 32396 تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام سید علی موسوی در جمع اعضاء کانون فرهنگی هنری دارالسلام شهرستان شاهرود با تقدیر از حضور پر شور نوجوانان و جوانان در مسجد مسلم بن عقیل(ع) شاهرود،بیان کرد: حضور گسترده جوانان و نوجوانان در مسجد و ارتباط و انس بیشتر با مسجد نتایج اثر بخش و تاثیر گذاری در جامعه خواهد داشت.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: برای ارتباط نسل جوان و به ویژه کودکان با مسجد باید با ادبیات خاص آنان آشنا شد و بر اساس ذائقه آنان معارف دینی و توحیدی را تدوین کرد و به تربیت نسل جوان پرداخت.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های مشخصی در حوزه های مختلف فرهنگی هنری اجرا می کنند،تصریح کرد: ریل گذاری خوبی در حوزه فرهنگ و هنر در کانون های فهما صورت گرفته است و نوجوانان و جوانان مسجد با مشارکت در فهما می توانند استعداد های خودشان را به جامعه معرفی کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان یافتن دوست مومن و حقیقی را یکی از کارکردهای مسجد برشمرد و گفت: حضور مداوم در مسجد و انس گرفتن با حقیقت آن نیازمند یک دوست و همراه واقعی است که انسان را به یاد خدا بیندازد و برای رشد و کمال انسان موثر باشد؛ حضور مردم در مساجد باید آنقدر پررنگ باشد که امکان یافتن چنین دوستی را به افراد بدهد.

 

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: توسعه مسجدمحوری و افزایش حجم حضور مردم در مساجد در گرو تقویت کارکرد مساجد بر اساس آیات و روایات است که متولیان مساجد از جمله امام جماعت هر مسجد باید برای پیشبرد آن برنامه‌ریزی داشته باشند.