مسجد محل رشد و تقویت بسیج است
مسجد محل رشد و تقويت بسيج است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

مسجد محل رشد و تقویت بسیج است

حجت الاسلام موسوي گفت: مصلي و محل رشد و نمو بسيج بعنوان يک سازمان مردمي در مسجد يعني خانه خدا است تا بتواند در خانه خدا سلاح خودسازي و معرفت را تقويت کند و با ايجاد عزم عمومي به مبارزه همه جانبه بپردازد.
شناسه خبر : 32500 تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان ؛حجت الاسلام سید علی موسوی با گرامیداشت هفته بسیج با بیان اینکه کلمه بسیج بار معنایی بسیار سنگین و و پر محتوایی دارد،بیان کرد: بسیجی تقوا،ایمان،عمل صالح،فداکاری،ایثارگری و خدمت صادقانه و خالصانه در راه خدا را برای هم وطنان،هم دینیان و هم نوعان و کلیه بشریت انجام می دهد و انتاظر پاداشی نیز ندارند و به همین علت کلمه بسیج بار معنایی پز مغز و محتوایی دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه اولین بار در تاریخ اسلام کلمه بسیج و فرهنگ بسیچی توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) مطرح شد،افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به احسن وجه به این فرهنگ بسیجی توجه داشتند و به ترویج این فرهنگ تاکید کرده اند.

 

وی گفت: بسیج به معنای  عزم عمومی برای تقویت ابعاد مثبت جامعه و مبارزه با ابعاد منفب در جامعه است و سلاح بسیجی برای مبارزه با دشمنان ایمان و عمل صالح است.

 

حجت الاسلام موسوی  خاطر نشان کرد:مصلی  و محل رشد و نمو بسیج بعنوان یک سازمان مردمی در مسجد یعنی خانه خدا است تا بتواند در خانه خدا سلاح خودسازی و معرفت را تقویت کند و با ایجاد عزم عمومی به مبارزه همه جانبه بپردازد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه بسیج از ابتدای انقلاب تاکنون در همه عرضه ها توانسته است به خوبی عمل کند و به مسئولان نظام کمک کند،بیان کرد:آخرین خدمت و آزمون بسیج در اجرای فرمان ولی امر مسلمین جهات حضرت امام خامنه ای بود که توجه به موضوع مواسات و همدلی بوده است.

 

وی با بیان اینکه مواسات یکی از سفارشات اکید دین اسلام بوده است که بر زمین مانده بوده است،بیان کرد: بسیج با تمام توانی که داشت طرح مواسات و همدلی را اجرا کرد و البته کار مهم بسیج بعد از اجرای طرح مواسات نهادینه کردن این کمک مومنانه باشد تا بتواند این طرح جایگاه خودش را بعنوان یک فرهنگ در جامعه تثبیت کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان همچنین به تعامل و همکاری کانون های فهما و بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج و کانون دو رکن مهم در هر مسجد هستند که در اجرای برنامه های فرهنگی هنری در مسجد برنامه های مختلفی را برای جذب بیشتر کودکان ، نوجوانان و جوانان اجرا می کنند .