کارگاه آموزشی «شهر من، شهر نماز» در استان سمنان برگزار شد
کارگاه آموزشي «شهر من، شهر نماز» در استان سمنان برگزار شد

کارگاه آموزشی «شهر من، شهر نماز» در استان سمنان برگزار شد

حجت‌الاسلام موسوي از برگزاري کارگاه آموزشي طرح ملي «شهر من، شهر نماز» با همکاري شوراي اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و معاونت پرورشي اداره کل آموزش و پرورش در استان سمنان خبر داد.
شناسه خبر : 33252 تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام سید «علی موسوی»  با اشاره به برگزاری کارگاه طرح ملی «شهر من، شهر نماز» گفت: این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی و توانمندسازی مادران با قالب ها و روش های آموزش قرآن، نماز و معارف اسلامی به کودکان و جنبه های مختلف رفتار دینی با این گروه سنی برگزار شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه این کارگاه آموزشی ویژه آموزگاران و مربیان پیش دبستانی و اول ابتدایی برگزار شد، اضافه کرد: مدرس این دوره آموزشی را مهدی فاضلی، مدیرمسئول مؤسسه قرآنی ریحانة النبی (ص) بر عهده دارد که خود مولف اولین کتاب شخصی نماز نونهالان و کودکان نیز است.

 

وی محتوای آموزشی این دوره را شامل کارگاه های شهر نماز، شهر شادی آموزش نماز با  شعر، قصه و بازی، نماز شیرین،حفظ قرآن با بازی، شهر نمازخانه، نماز تربیت بدون تنبیه و مهارت زندگی کودک عناوین کارگاه های این دوره اعلام کردوافزود:حذف پرخاشگری کودک، حوزه‌های روانشناختی کودک و مادر، نحوه برخورد با کودک و قرار دادن کودک در مسیر قرآن و مباحث مکتبی از محتوا‌های دوره آموزشی «هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی»است.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: کارگاه های حفظ قرآن با بازی، دعوت به نماز، مادرانی که فرزند کمتر از۱۰سال دارند،  تربیت بدون تنبیه و کارگاه تخصصی رایگان ویژه مادران و مربیان از دیگر بخش‌های دوره آموزشی «هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی» در سمنان است.

 

دبیر شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: این دوره به‌منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و قرآنی و بر اساس تأکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حوزه تربیت دینی از منظر خانواده و با محوریت مادران درسمنان درحال برگزاراری است.

 

در این دوره آموزشی دو روزه که با شرکت جمعی مادران پرسنل خانم و همسران پرسنل مرد ادارات هم خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در سالن حکیم الهی مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شده است در خصوص اهمیت نماز و لزوم توجه به ترویج فرهنگ نماز در خانواده ها و آموزش فرزندان مطالب ارائه می شود.