کانون‌های مساجد بهترین مرکز آسیب ‌شناسی فرهنگی از سطح محلات محسوب می‌شوند
کانون‌هاي مساجد بهترين مرکز آسيب ‌شناسي فرهنگي از سطح محلات محسوب مي‌شوند
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار:

کانون‌های مساجد بهترین مرکز آسیب ‌شناسی فرهنگی از سطح محلات محسوب می‌شوند

قنبري با بيان اينکه ضمن تقدير از برگزاري رويداد ملي فهما و فعاليت‌هاي بچه‌هاي مسجد اظهار کرد: کانون‌هاي مساجد بهترين مرکز براي آسيب ‌شناسي فرهنگي از سطح محلات محسوب مي‌شوند.
شناسه خبر : 33263 تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان، «نعمت الله قنبری نیکدل» در نشست با تعدادی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان گرمسار و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فهما استان سمنان با بیان اینکه طرح ملی فهما یک رویداد بزرگ، ویژه کانون های مساجد است، بیان کرد: با راه اندازی سامانه بچه های مسجد فعالیت کانون های مساجد به خوبی مشخص  شده است و ریل گذاری مناسبی در اجرای برنامه های فرهنگی هنری مساجد ایجاد شده که این امر قابل تقدیر است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری در سطح مساجد شهرها و روستاها استقرار پیدا کرده‌اند افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مراکز فرهنگی و هنری در مناطق مختلف شهری و روستایی محسوب می‌شوند.

 

وی کانون‌های فرهنگی هنری را بازوان فعال و از ظرفیت‌های مهم در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در هر شهرستان عنوان کرد و تصریح کرد: تقویت این کانون‌ها بستر احیای کارکردهای مساجد و مقابله با توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم است.

 

قنبری با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پایگاه‌های آگاهی بخشی و بصیرت افزایی هستند بیان کرد: کانون‌های مساجد بهترین مرکز برای آسیب ‌شناسی فرهنگی از سطح محلات است تا زمینه جوابگویی به نیازهای فرهنگی نوجوانان و جوانان در سطح کلان برنامه‌های فرهنگی فراهم شود.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب همواره بر اهمیت و کار فرهنگی در فضای مجازی تاکید فرموده‌اند، افزود: امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پیدایش گوشی‌های تلفن همراه و برنامه‌های فضای مجازی فعالان فرهنگی مساجد باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند به ویژه اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌ها به سمت فضای مجازی سوق داده شده است.