نظم‌بخشی به فعالیت کانون‌ها نقطه عطف رویداد ملی فهما بوده است
نظم‌بخشي به فعاليت کانون‌ها نقطه عطف رويداد ملي فهما بوده است
مدیر ستاد فهما استان سمنان؛

نظم‌بخشی به فعالیت کانون‌ها نقطه عطف رویداد ملی فهما بوده است

حجت الاسلام موسوي گفت: مهمترين نقطه عطف رويداد ملي فهما نظم بخشي و مشخص کردن فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد مبتني بر رواق‌هاي دوازده‌گانه است.
شناسه خبر : 33292 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۳۹

حجت الاسلام «سید علی موسوی» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان سمنان  با اشاره به اینکه رویداد ملی فهما در واقع تعیین تکلیف کانون های فرهنگی هنری مساجد است ،بیان کرد:در این رویداد برنامه ها به  صورت منظم در قالب 3 شبستان و 12 رواق تعریف و به کانون های ابلاغ می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود:این روند باعث می شود که نخبگان کانون ها در رشته مورد علاقه خود به رواق مربوطه مراجعه کنند و با سرعت بیشتری شناسایی شوند.

 

وی با اشاره به شناسایی استعداد ها در کانون های مساجد در رویداد ملی فهما،تصریح کرد:ورود نخبگان کانونی به سامانه بچه های مسجد باعث می شود که تجربیات به همه نقاط کشور منتقل شود و از طریق این شبکه و استفاده از تجربیات همدیگر و همفکری رشد کنند.

 

حجت الاسلام موسوی یکی از دستاوردهای خوب فهما را جلوگیری از پراکندگی بیش از اندازه فعالیت ها دانست و افزود: مشخص نمودن برنامه ها در قالب های مشخص دستاوردی است که کانون را به سوی آن ها سوق می دهد و تکلیف مدیر کانون مشخص است و می بایست طبق این ریل گذاری حرکت کند و چارچوب قراردادن برای برنامه های کانون ها باعث می شود که داوری فهما و نحوه امتیازدهی آسانتر شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تاکید کرد: بهترین نقطه عطف نظم و مشخص نمودن فعالیت ها و تعیین تکلیف کانون ها بوده است که بتوانند با نظم و برنامه ریزی خاصی طبق برنامه های رواق های 12 گانه فعالیت کنند.

 

وی  انتقال تجربیات را یکی دیگر از دستاورد های رویداد ملی فهما دانست و افزود: رشد و مطرح شدن کانون ها در کشور و استان یکی از نقاط قوت رویداد فهما می باشد و اگر کانون بتواند امتیاز خوبی کسب کند و از طریق مسئولان مورد تشویق قرار گیرد در رشد و اثر گذار بودن کانون در منطقه تاثیرات فراوانی دارد و باعث شکوفا شدن استعداد های جوانان می شود.

 

حجت الاسلام موسوی گفت:رویداد ملی فهما باعث می  شود که نهاد های انقلابی و ادارات کل از ظرفیت کانون ها بیشتر استفاده کنند و اجرای بسیاری از برنامه ها را به آنها بسپارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه سوق دادن کانون ها از فضای قبلی به فضای فعلی نیاز به زمان بیشتری دارد افزود: بیش از 26 سال کانون های مساجد به صورت سنتی گزارشات خود را ارائه داده اند و امروز اگر بخواهیم آنها را به ثبت فعالیت ها در سامانه مجازی تشویق کنیم  با مقاومت از ناحیه مدیران کانون ها مواجه خواهیم شد و مواجه هستیم و با تبیلغات و آموزش هایی که ارائه می شود  می توان به مرور کانون ها را به سوی رویداد ملی فهما تشویق کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه فهما طرح و برنامه بسیار خوبی است و توانسته است تکلیف کانون ها را مشخص و از موازی کاری ها و پراکنده کاری جلوگیری کند،بیان کرد:نکته قابل توجه این است که برای سوق دادن کانون به سوی طرح ملی فهما با تبلیغات عمومی و تشویق کانون خیلی کار پیش نمی رود و برنامه ریزی ها باید به صورت 5 تا 7 ساله باشد و با برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیه مدیران کانون ها نسبت به اجرای برنامه ها توجیه شوند و ضمنا باید مشوق هایی نیز در نظر گرفته شود.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: اختصاص بودجه و تجهیزات به کانون موجب رونق بیشتر برنامه های فرهنگی هنری در کانون ها خواهد شد که می تواند مشوق خوبی در اجرای برنامه های فرهنگی هنری در مساجد باشد.