تلاش ما ایجاد اشتغال برای بچه‌های مسجد است/ از تولید و گسترش صنایع دستی تا برپایی نمایشگاه
تلاش ما ايجاد اشتغال براي بچه‌هاي مسجد است/ از توليد و گسترش صنايع دستي تا برپايي نمايشگاه

تلاش ما ایجاد اشتغال برای بچه‌های مسجد است/ از تولید و گسترش صنایع دستی تا برپایی نمایشگاه

باقري گفت: کانون فرهنگي هنري اهل بيت (ع) بيارجمند با اجراي فعاليت‌هاي مختلف از جمله توليد صنايع دستي و برپايي نمايشگاه، در حوزه اشتغال بچه‌هاي مسجد گام جدي برداشته است.
شناسه خبر : 33841 تاریخ انتشار : ۶ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛ کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای فعالیت های مختلف در رواق کارآفرینی در رویداد ملی فهما اقدامات ارزشمندی در حوزه کارآفرینی و اشتغال به ثبت رسانده اند.

 

کانون فرهنگی هنری اهل بیت بیارجمند شهرستان شاهرود به عنوان کانون برتر استان در سال های 1399 و 1400 فعالیت های خوبی در حوزه کارآفرینی ثبت کرده است و موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر ویژه در طرح ملی ایران قوی در سال 1399 شده است. بر آن شدیم با توجه به فعالیت های این کانون با علیرضا باقری، مدیر کانون اهل بیت(ع) گپ و گفتی داشته باشیم که در ادامه می خوانید:

 

«علیرضا باقری» در گفت‌وگویی با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری اهل بیت (ع) در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برنامه های مختلفی را اجرا می کند، اظهار کرد: از سال ۱۳۷۵ برگزاری مراسم مذهبی کلاس‌های آموزشی تفسیر قران و نهج البلاغه محوریت برنامه های کانون بوده است و در اسل های اخیر نیز  کلاسهایی ازقبیل تولیدمحتوا ، کامپیوتر ، لوازم خانگی ،برق و مکانیک  با همکاری  و انعقاد تفاهمنامه با  فنی وحرفه ای در کانون اهل بیت برگزار می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری اهل بیت (ع) بیارجمند، با بیان اینکه کلاس های آموزشی  قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری و مجازی برگزار شده است،افزود: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و اشتغال به منظور درآمدزایی به واسطه مهارت آموزی اقدام ارزشمندی بوده است که مورد استقبال اعضاء کانون مردم نیز قرار گرفت.

 

 وی با اشاره به  اجرای ویژه برنامه شب یلدا با عنوان یلدای مهر توسط کانون اهل بیت، گفت: در این برنامه که با همکاری بنیادعلوی و فنی وحرفه ای برگزار شد ۵۰ بسته به  ارزش هربسته ۲میلیون ریال ویژه شب یلدا درقالب ورکشاپ آموزشی و ماحصل آموزشها به خانواده های نیازمند اهدا شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری اهل بیت بیارجمند با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری اهل بیت(ع) در سال گذشته موفق به کسب مقام شایسته تقدیر ویژه در رواق کارآفرینی شده است،افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید محل فعالیت درحوزه های اشتغال وکارآفرینی باتوجه به شرایط اقتصادی کشور باشند و ازظرفیت دستگاهای مختلف ازقبیل فنی وحرفه ای، کمیته امداد و جهادکشاورزی استفاده کرد.


باقری با باشاره به اینکه فعالیت های کانون در زمینه کارآفرینی و اشتغال بیش از گذشته ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: با مهارت آموزی در رشته های گلیم ،سوزن دوزی ،نقاشی روی سفال و جاجیم بافی نمایشگاههای زیادی دایرشده ودربحث فروش محصولات باتوجه به شرایط منطقه محروم نیاز به بازارفروش داریم که با حمایت مسئولان استانی در این زمینه اقدام مهمی صورت پذیرد.


وی افزود: همچنین در راستای افزایش اشتغال و کار آفرینی می توان زمینه لازم برای برگزاری دوره های مجازی کسب وکار ،کارآفرینی و بازاریابی اینترنتی و ... را فراهم کرد تا هر کانون با توجه به شرایط منطقه خود در این زمینه ورود پیدا کند.