گزارشی از فعالیت‌های کانون بنت الحسین(س) شاهرود/ امداد رسانی بچه‌های مسجد در روزهای کرونایی
گزارشي از فعاليت‌هاي کانون بنت الحسين(س) شاهرود/ امداد رساني بچه‌هاي مسجد در روزهاي کرونايي

گزارشی از فعالیت‌های کانون بنت الحسین(س) شاهرود/ امداد رسانی بچه‌های مسجد در روزهای کرونایی

غلامي گفت: با شيوع ويروس کرونا فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري بنت الحسين(س) شاهرود علاوه بر مهارت‌محوري بر پايه امداد محوري اجرا شد تا به مردم به ويژه نيازمندان خدمات رساني بهتري صورت پذيرد.
شناسه خبر : 33864 تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۳۵

محمدرضا غلامی در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری بنت الحسن(س) فعالیت خود را از سال 1396 آغاز کرده است،بیان کرد:  قبل از شیوع ویروس کرونا  بیشتر فعالیت های کانون مهارت محور بوده است و ناظر به چند مهارت خاص، کلاس هایی برای اعضای کانون برگزار میگردید.

مدیر کانون فرهنگی هنری بنت الحسین(س) افزود: در زمان شیوع کرونا فعالیت ها بیشتر فعالیت ها علاوه بر مهارت محوری بصورت امداد محوری اجرا  شد و در هر زمینه ای که نیاز به کمک رسانی و خدمات دهی بوده است از جمله تهیه سبد ارزاق وکمک های مومنانه و ضدعفونی کردن و.... بچه‌های مسجد و اعضاء کانون با همکاری پایگاه بسیج حضور پر شور و تاثیر گذاری داشتند.

 

وی با اشاره به کسب امتیاز بیش از 15 هزاری کانون بنت الحسین(س) در سومین رویداد ملی فهما، گفت:مهم ترین حوزه فعالیت کانون در رویداد ملی فهما رواق کتاب و نور بوده است و البته در سایر رواق ها نیز برنامه های متعددی به ثبت رسیده است.


غلامی با بیان اینکه اعضاء  کانون  نسبت به تولید فیلم کوتاه در حوزه کتاب نیز اقدام کردند،تصریح کرد: برنامه شاخص کانون در طرح فهما کتاب و کتابخوانی بوده است و اجرای طرح ملی شنبه های کتاب همراه با قرعه کشی ماهانه در شنبه آخر هر ماه و اهداء بن خرید کتاب به اعضاء از مهمترین برنامه های کانون در حوزه کتاب و کتابخوانی بوده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری بنت الحسین(س) شاهرود در ادامه با بیان اینکه  این کانون در حوزه کارآفرینی و اشتغال در واحد خواهران نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است،افزود: در این حوزه  برای ۳ نفر از خواهران کانون به صورت پاره وقت در زمینه تولیدات چندرسانه ای (پادکست و پوستر و تیزر و..) اشتغال ایجاد شده است و در این زمینه فعالیت می کنند.


وی در ادامه به ضرورت جذب بیشتر کودکان،نوجوانان  و جوانان به سمت مسجد اشاره کرد و افزود: بهترین راهکار برای جذب بیشتر نوجوانان وجوانان داشتن برنامه ای جامع و متناسب با نیاز قشر نوجوان و جوان است و اعتماد سازی نیز  برای خانواده ها باید صورت پذیرد.