میزبانی کانون انتظار سرخه از مسجدی‌های اهل مطالعه/فعالیت مستمر 14 گروه کتابخوان به صورت هفتگی
ميزباني کانون انتظار سرخه از مسجدي‌هاي اهل مطالعه/فعاليت مستمر 14 گروه کتابخوان به صورت هفتگي

میزبانی کانون انتظار سرخه از مسجدی‌های اهل مطالعه/فعالیت مستمر 14 گروه کتابخوان به صورت هفتگی

اسلامي با بيان اينکه محور فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري انتظار سرخه در حوزه کتاب و کتابخواني است، اظهار کرد: در حال حاضر 14 گروه کتابخواني فعاليت داشته و جلسات هفتگي مطالعه دارند.
شناسه خبر : 33893 تاریخ انتشار : ۸ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۵۰

«محمدرضا اسلامی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان سمنان، با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری انتظار در مسجد ولی عصر(عج) سرخه از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: تمرکز اصلی فعالیت‌های کانون در حوزه کتاب و  کتابخوانی بوده است و در طول 10 سال اخیر طرح‌های مختلفی از جمله «گنج دانش»، «گلگشت و گلگشت در خانه» را به اجرا درآورده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه افزود: در حال حاضر  ۱۴ گروه کتابخوان در کانون فعالیت دارند و جلسات هفتگی مطالعه با حضور کتابخوانان برگزار می شود که برخی از این گروه‌ها تا کنون بیش از ۱۵۰ کتاب خوانده اند.


وی با بیان اینکه علاوه بر فعالیت های ترویج فرهنگ  مطالعه هفت گروه فرهنگی و هنری نیز در کانون فعالیت می کنند، تصریح کرد: عمده فعالیت ها در زمینه های رسانه، سرود، تبلیغات، اردو و مدیریت کتابخانه به همراه  برنامه ریزی و اجرای طرحهای فرهنگی هنری  می باشد که توسط اعضاء کانون مدیریت می شود.

اسلامی با بیان اینکه اجرای برنامه های مختلف در حوزه قرآن و احکام نیز مورد توجه است، افزود: کلاس آموزشی قرآن پسران در کانون بیش از ده سال سابقه فعالیت دارد و دربخش خواهران نیز در کنار فعالیتهای قرآنی آموزش مفاهیم دینی نیز ارائه می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه  با بیان اینکه کانون تا قبل از شیوع ویروس کرونا مجری برنامه اعتکاف خواهران در سطح شهرستان بوده است، بیان کرد: با شیوع ویروس  کرونا طرح گلگشت در خانه را اجرا کردیم و دو اکیپ سیار ما به طور هفتگی به خانه های ۱۰۰ عضو کتابخانه کتاب برده و به آنان تحویل داده اند.

 

وی با بیان اینکه برای جذب کودکان و نوجوانان علاوه بر فعالیت های حوزه کتاب، طرح «مسیر سعادت» نیز  اجرا شده است،افزود: در این طرح بچه ها غیر از حضور در نمازجماعت، در برنامه های آموزش مفاهیم دینی، ورزش، اردو و مسابقات فرهنگی شرکت می کنند و در پایان هر دوره یک ساله برگزیدگان طرح معرفی و تقدیر می شوند.