الگوهای عملی برای تشویق کودکان و نوجوانان به سمت نماز مورد توجه باشد
الگوهاي عملي براي تشويق کودکان و نوجوانان به سمت نماز مورد توجه باشد
امام جمعه آرادان:

الگوهای عملی برای تشویق کودکان و نوجوانان به سمت نماز مورد توجه باشد

حجت الاسلام شريفي نيا با اشاره به اهميت جايگاه نماز در دين مبين اسلام،گفت: آماده شدن براي نماز و وضو گرفتن و سجاده پهن کردن و اذان و اقامه گفتن الگوهاي عملي براي تشويق به سمت نماز است که بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
شناسه خبر : 34340 تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در مراسم اختتامیه جشنواره استانی «نماز،زیباترین الگوی پرستش» در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آرادان با تقدیر از اجرای جشنواره استانی نماز ویژه نوجوانان و نونهالان در سطح استان بویژه شهرستان آرادان ،بیان کرد همه ما بعنوان یک مسلمان باید در سنین کودکی و نوجوانی با نماز آشنا شویم  و نهادهای فرهنگی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز مسئولیت مهمی را بردوش دارند.



امام جمعه آرادان با بیان اینکه مادران برای تربیت فرزندان و سوق دادن آنان به سمت نماز نقش اساسی دارند ،افزود: برای آموزش فرزندان و تشویق آنان به اقامه نماز باید علاوه بر الگوی عملی به مسائل آموزشی نیز توجه داشته باشند که این آموزش ها ابتدا باید به مادران رائه شود و از شیوه های مختلف دعوت به نماز استفاده کرد.

حجت الاسلام شریفی نیا با اشاره به اهمیت جایگاه نماز در دین مبین اسلام،گفت: آماده شدن برای نماز و وضو گرفتن و سجاده پهن کردن و اذان و اقامه گفتن الگوهای عملی برای تشویق به سمت نماز است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی گفت: در همین راستا با هماهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  برنامه ای جهت آموزش های تربیتی در حوزه نماز ویژه مادران برگزار خواهد شد.
 

امام جمعه آرادان در ادامه با تقدیر از اجرای جشنواره  تئاتر خیابانی در شهرستان آرادان  ،افزود:کارهای هنری گاهی اوقات از سخنرانی ها و مقاله های مختلف نیز تاثیرگذاری بیشتر خواهد داشت و جوانان ما با کمترین امکانات هنرمندانه اجرای برنامه داشتند که جای تقدیر دارد.