کانون‌های فهما با فعالیت‌های متنوع کانال ورودی نوجوانان و جوانان به مساجد باشند
کانون‌هاي فهما با فعاليت‌هاي متنوع کانال ورودي نوجوانان و جوانان به مساجد باشند
نماینده ولی فقیه در استان سمنان در جمع مدیران کانون‌های مساجد؛

کانون‌های فهما با فعالیت‌های متنوع کانال ورودی نوجوانان و جوانان به مساجد باشند

حجت الاسلام والمسلمين مطيعي در جمع مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد فعال در استان سمنان طي سخناني اظهار کرد: کانون‌هاي مساجد با اجراي برنامه‌ها و فعاليت‌هاي مختلف مي‌توانند کانال ورودي مناسبي براي جذب کودکان،نوجوانان و جوانان به مساجد باشند.
شناسه خبر : 35810 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛ حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» امروز دوشنبه 16 اسفند ماه در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و نیز تعدادی از مدیران کانون های فرهنگی هنری فعال و برتر استان سمنان، با اشاره به فرارسیدن ۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد از مهمترین ثمرات تاسیس کانون های مساجد در کشور محسوب می شود.



نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان افزود: جذب جوانان به مساجد همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است و مکررا به ائمه جمعه و مسئولان به ضرورت حضور بیشتر جوانان در مساجد سفارش کرده اند.


وی با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت ها از مسایلی است که در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به آن توجه ویژه شود، تصریح کرد: برای کانون ها باید فعالیت ها تبیین و مشخص شود و مدیران کانون ها باید وظایف اصلی خود را به عنوان مدیر کانون بدانند و ریل گذاری مناسبی در حوزه اجرای برنامه های فرهنگی هنری داشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین مطیعی  فعالیت های مرتبط با سرود، نقاشی و ... را از ظرفیت ها برشمرد و گفت: برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد باید از فعالیت های دارای جاذبه از جمله سرود و سایر فعالیت های فرهنگی هنری بهره گرفت.


 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد هم باید با هماهنگی امامان جماعت به عنوان محور مساجد فعالیت کنند تا نتایج بهتری بگیرند.


وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و شعار امسال ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: دانشجویان، روحانیون، مداحان و ... از مخاطبان اصلی این امر هستند و باید برای تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری اقدام و تلاش کنند.


حجت الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: در استان سمنان و شهر سمنان مساجد متعددی دارای کانون فرهنگی و هنری هستند که باید مساجد از این ظرفیت خوب در حوزه فرهنگ و هنر برای جذب نوجوانان و جوانان برنامه ریزی داشته باشند.



نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان افزود:باید بیش از گذشته برای جذب جوانان به سمت مسجد تلاش کنیم و جاذبه کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار پایگاه های مقاومت بسیج و  سایر نهادهای فرهنگی برای جذب مورد توجه قرار گیرد.


وی بیان کرد: هرچه بیشتر در زمینه جوانان تلاش کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم هزینه نخواهد بود بلکه سرمایه گذاری برای آینده است.


امام جمعه سمنان در این برنامه سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) را تبریک گفت و با اشاره به ویژگی های قمر بنی هاشم در تبعیت از ولی و امام زمان خود، بر ضرورت تقویت ایمان و بصیرت تأکید کرد.