کانون‌های مساجد زمینه‌ساز تحقق مردمی‌سازی فرهنگ و هنر هستند
کانون‌هاي مساجد زمينه‌ساز تحقق مردمي‌سازي فرهنگ و هنر هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

کانون‌های مساجد زمینه‌ساز تحقق مردمی‌سازی فرهنگ و هنر هستند

فلاح لاله‌زاري، کانون‌هاي مساجد را از جمله زيرمجموعه‌هاي مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در راستاي تحقق مردمي کردن عرصه فرهنگ هنر دانست و افزود: اين کانون‌ها در دورترين نقاط کشور مبادرت به فعاليت در حوزه فرهنگ و هنر با محوريت مسجد دارند.
شناسه خبر : 35812 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛ «فرشید فلاح لاله زاری» در دیدار مدیران و مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان کانون های مساجد را از اقدامات مهم وزارت ارشاد برای مردمی کردن فعالیت های فرهنگی هنری  دانست وافزود: این کانون ها در دورترین نقاط به انجام فعالیت های فرهنگی هنری توسط مردم می پردازند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه رویداد ملی فهما از سال ۱۳۹۸ در کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شده است،افزود:ستاد هماهنگی کانون های فهما با راه اندازی سامانه  بچه های مسجد در واقع یک گام جلوتر از سایر دستگاه ها در زمینه دیجیتالی کردن فعالیت ها بوده اند.

 

وی با اشاره به اینکه سامانه بچه های مسجد از کاغذ بازی ها و مسائل مربوط به جمع آوری گزارشات جلوگیری کرده است، تصریح کرد: با امتیاز دهی سامانه توزیع اعتبارات نیز به صورت عادلانه در میان کانون ها صورت می گیرد و با ثبت برنامه و طرح ها در سامانه اعتبار مربوطه به کانون تخصیص داده می شود.

 

فلاح لاله زاری با بیان اینکه طرح ملی فهما باهدف کارِ گروهی، تربیت نیروی خلاق و خوش فکر مسجدی در حال اجرا است بیان کرد: این طرح فرصتی برای دیده شدن فعالیت‌های کانون‌های مساجد و عرصه‌ای برای رقابت و معرفی الگوهای برتر مساجد است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه طرح ملی فهما باعث عدالت درتوزیع سرانه است گفت: اجرای این طرح موجب می شود که خود کانون فرهنگی هنری مسجد میزان سرانه دریافتی خود را تعیین کند.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر از جوانان در ۲۶۶ کانون فرهنگی و هنری استان سمنان عضویت دارند گفت: سامانه فهما با هدف ساماندهی فعالیت های این کانون ها ایجاد و راه اندازی شده است.

 

فلاح لاله زاری با اشاره به  امر خطیر جهاد تبیین اظهارداشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در این عرصه می توانند نقش فعال تری را در مساجد ایفا کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: برای پیگیری امور کانون ها در استان دو نماینده ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستانهای شاهرود و دامغان تعیین و فعال شده اند.