مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هدف تاسیس کانون های مساجد است
مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن هدف تاسيس کانون هاي مساجد است
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هدف تاسیس کانون های مساجد است

حجت الاسلام موسوي گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در سال ۱۳۷۱ به دنبال طرح مقابله با شبيخون فرهنگي توسط مقام معظم رهبري با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، تربيت و کادرسازي براي اسلام و انقلاب و نيز مقابله با تهاجم فرهنگي تاسيس شده اند.
شناسه خبر : 35813 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان ؛حجت الاسلام «سید علی موسوی» در نشست مدیران کانون های فعال و برتر مساجد استان سمنان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان با اشاره به فرارسیدن ۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: این کانون ها در سال ۱۳۷۱ به دنبال طرح مقابله با شبیخون فرهنگی توسط مقام معظم رهبری با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، تربیت و کادرسازی برای اسلام و انقلاب و نیز مقابله با تهاجم فرهنگی تاسیس شده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از فعالیت ۲۶۶ کانون مسجد و ۸۸ کتابخانه در مساجد استان سمنان خبردادوخواستار تامین و اختصاص اعتبارات مورد نیاز به کانون های فرهنگی هنری شد و افزود: از سوی استانداری سمنان برای تأمین تجهیزات امسال چهار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که در اختیار کانون های تعیین شده قرار می گیرد.

 

وی  از حمایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در تأمین اعتبار برای کانون های فرهنگی هنری مساجد قدردانی کرد و گفت: به دلیل علاقه ای که وی به فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد دارند حمایت ها و کمک های خوبی از این کانون ها تاکنون داشته اند.

 

حجت الاسلام موسوی در این دیدار همچنین برخی از فعالیتها، طرح ها و برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان را بیان کرد و افزود: برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان، ترویج کتاب و کتابخوانی، فعال کردن گروههای سرود، توزیع ۱۲هزار بسته گوشت گرم بین محرومان، اجرای طرحهای فرهنگی هنری در روستاها و برنامه درخت کاری به مناسبت روز درختکاری در سه شهرستان استان سمنان از فعالیت ها و برنامه ها است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود:استفاده از فناوری های نوین در جهت به روز کردن فعالیت های کانون ها برای پاسخگویی به نیاز نوجوانان و جوانان فعال در عرصه های مختلف است که زمینه تعامل همه آحاد مردم با مساجد خواهد شد.