جذب کودکان و نوجوانان به مساجد مهمترین رسالت کانون‌های فهما است
جذب کودکان و نوجوانان به مساجد مهمترين رسالت کانون‌هاي فهما است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

جذب کودکان و نوجوانان به مساجد مهمترین رسالت کانون‌های فهما است

حجت الاسلام موسوي مهمترين و با ارزش‌ترين کار درمسجد را دعوت وسوق دادن جوانان به مسجد عنوان کرد وافزود: کانون هاي فرهنگي هنري مساجدبا اقداماتي که انجام مي دهند موجب جذب کودکان ونوجوانان به مسجدشده که اين هم از عمران معنوي مسجد محسوب مي‌شود.
شناسه خبر : 35895 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان: حجت الاسلام «سید علی موسوی» طی نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت 18 اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، با بیان اینکه عمران وآبادانی مساجد به دوصورت مادی ومعنوی است اضافه کرد: هراقدامی که باعث حضورمردم درمسجد شود از زیرمجموعه های عمران معنوی مساجد به حساب می آید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان مهمترین وبا ارزش ترین کاردرمسجد را دعوت وسوق دادن جوانان به مسجد عنوان کرد وافزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اقداماتی که انجام می دهند موجب جذب کودکان ونوجوانان به مسجدشده که این هم از عمران معنوی مسجد محسوب می شود.

 

وی به تأثیر تعدادنمازگزاران یک مسجد در عمران معنوی آن مسجد اشاره کردوافزود: هرچه تعداد نمازگزاران بیشتر باشد آن مسجد از لحاظ عمران معنوی پیش گام است.

 

حجت الاسلام موسوي با اشاره به فرارسیدن ۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: این کانون ها در سال ۱۳۷۱ به دنبال طرح مقابله با شبیخون فرهنگی توسط مقام معظم رهبری با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، تربیت و کادرسازی برای اسلام و انقلاب و نیز مقابله با تهاجم فرهنگی تاسیس شده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از فعالیت ۲۶۶ کانون مسجد با ۲۰ هزار عضو و ۸۸ کتابخانه در مساجد استان سمنان خبردادوخواستار تامین و اختصاص اعتبارات مورد نیاز به کانون های فرهنگی هنری شد و افزود: برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان، برگزاری دو دوره  برای مدیران کانون ها بصورت حضوری ومجازی،ترویج کتاب و کتابخوانی، توزیع ۱۲هزار بسته گوشت گرم بین محرومان، اجرای طرحهای فرهنگی هنری در روستاها اجرای طرح تلاوت نور و تفسیر کوتاه،طرح سه شنبه های تکریم را از فعالیت ها و برنامه ها عنوان کردوافزود: درحال حاضر 30گروه سرود در کانون های مساجد فعالیت می کنند.

 

وی اجرای جشنواره روستایی به توان مردم در۲۰ نقطه روستایی ،اجرای طرح تربیتی چهره به چهره وچکامه در کانون های استان درراستای کاهش آسیب های اجتماعی توسط ۲۵ مربی،اجرای طرح سفیران اجتماعی ،اجرای طرح هر مادرایرانی یک مربی قرآن  ،اجرای طرح درختکاری در اکثر کانون های مساجد واجرای بخش نشست علمی کنگره ملی امام سجاد دراستان را از دیگر فعالیت های کانون های مساجد استان برشمرد.