فعالیت 266 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان
فعاليت 266 کانون فرهنگي هنري مساجد در استان سمنان
مدیر ستاد کانون های فهما استان سمنان:

فعالیت 266 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان

حجت الاسلام موسوي از فعاليت 266 کانون فرهنگي هنري مساجد در استان سمنان خبر داد که اين کانون هاي در طول برنامه هاي مختلف در سطح شهر و روستا اجرا مي کنند.
شناسه خبر : 35973 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام «سید علی موسوی» در گفتگوی خبری ساعت 20 شبکه استانی سمنان به مناسبت 18 اسفند ماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد،بیان کرد:این کانون ها در سال ۱۳۷۱ به دنبال طرح مقابله با شبیخون فرهنگی توسط مقام معظم رهبری با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، تربیت و کادرسازی برای اسلام و انقلاب و نیز مقابله با تهاجم فرهنگی تاسیس شده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه عمران وآبادانی مساجد به دوصورت مادی ومعنوی است اضافه کرد: هراقدامی که باعث حضورمردم درمسجد شود از زیرمجموعه های عمران معنوی مساجد به حساب می آید.

 

وی مهمترین وبا ارزش ترین کاردرمسجد را دعوت وسوق دادن جوانان به مسجد عنوان کرد وافزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اقداماتی که انجام می دهند موجب جذب کودکان ونوجوانان به مسجدشده که این هم از عمران معنوی مسجد محسوب می شود.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه از فعالیت ۲۶۶ کانون مسجد با ۲۰ هزار عضو و ۸۸ کتابخانه در مساجد استان سمنان خبرداد و گفت:برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان، برگزاری دو دوره  برای مدیران کانون ها بصورت حضوری ومجازی،ترویج کتاب و کتابخوانی، توزیع ۱۲هزار بسته گوشت گرم بین محرومان، اجرای طرحهای فرهنگی هنری در روستاها اجرای طرح تلاوت نور و تفسیر کوتاه،طرح سه شنبه های تکریم از مهمترین فعالیت ها و برنامه های کانون های فهما در استان سمنان می باشد.