توجه به هنر در اولویت کارهای کانون های مساجد باشد
توجه به هنر در اولويت کارهاي کانون هاي مساجد باشد
امام جمعه شاهرود:

توجه به هنر در اولویت کارهای کانون های مساجد باشد

حجت الاسلام اميني با اشاره به اينکه توجه به هنر اولويت برنامه هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد باشد،افزود: کانون هاي فهما مي توانند در حوزه سرود و تئاتر و فيلم بيشتر از گذشته فعاليت کنند و توليدات فاخري را ارائه دهند.
شناسه خبر : 36019 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام «عباس امینی» صبح پنج شنبه در نشست با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود در دفتر امام جمعه این شهر با تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد:مساجد باید محور همه فعالیت های محلات باشند  و کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ارکان مهم در مساجد می باشند که می توانند با تعامل و با استفاده از ظرفیت های یکدیگر برای ارتقاء محله تلاش کنند.

 

امام جمعه شاهرود افزود: مدیریت مسجد توسط مردم صورت می پذیرد اما وظیفه نهادهای حاکمیتی در این زمینه حمایت از برنامه های مساجد بر کسی پوشیده نیست و باید در این زمینه بیشتر حمایت صورت پذیرد و توجه به مساجد مطالبه ائمه جمعه است و باید بیش از گذشته به مساجد توجه کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه توجه به هنر در اولویت کارهای کانون های مساجد باشد، تصریح کرد: کانون های فهما می توانند در حوزه سرود و تئاتر و فیلم بیشتر از گذشته فعالیت کنند و تولیدات فاخری را ارائه دهند.

 

حجت الاسلام امینی در این مراسم که با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان برگزار شد گفت: طرح تلاوت نور یک ابتکار ماندگار کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده است و اینگونه ابتکارات باید بیش از گذشته در کانون های فهما دیده شود.

 

امام جمعه شاهرود افزود: برای بسیاری از مراسم هایی که به لحاظ اسلامی و فرهنگی دارای مشکل هستند باید جایگزین مناسب پیدا کنیم که کانون های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه می توانند بهتر ورود پیدا کنند.

 

وی گفت:برای آموزش ارکان مساجد بدنبال برگزاری کارگاه های آموزشی اختصاصی و مشترک برای ائمه جماعات ،هیئت امنا، خدام،پایگاه های بسیج و کانون های مساجد هستیم .

 

حجت الاسلام امینی در پایان تاکید کرد:همه نهادهای فرهنگی از فضای مجازی غافل نشوند و افزایش سواد رسانه ای اولویت کار کانون های مساجد باشد.