ترویج فرهنگ تلاوت قرآن؛ محور برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان سمنان
ترويج فرهنگ تلاوت قرآن؛ محور برنامه‌هاي ماه مبارک رمضان در استان سمنان
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهما استان سمنان:

ترویج فرهنگ تلاوت قرآن؛ محور برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان سمنان

حجت الاسلام موسوي از برگزاري ويژه برنامه‌هاي ماه مبارک رمضان خبرداد وگفت: برنامه‌هاي کانون‌هاي مساجد در ماه مبارک رمضان با استفاده از ظرفيت فضاي مجازي و به صورت حضوري با محوريت اشاعه فرهنگ تلاوت قرآن برگزار خواهد شد.
شناسه خبر : 36557 تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطارت رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام «سید علی موسوی» در گفتگو با خبرنگاران ضمن تشریح ویژه ‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: تلاش کانون‌های مساجد استان سمنان اشاعه فرهنگ تلاوت قرآن و پاسداشت این کتاب الهی بویژه در بین جوانان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و حضور بیشتر مردم در مسجد برگزار می‌شود افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با تمرکز بر آموزه‌های قرآن کریم برنامه‌ای با عنوان برنامه «تلاوت نور» برای همه کانون‌ها در نظر گرفته است که به واسطه آن در هر شب از ماه مبارک رمضان یک صفحه ازقرآن کریم تلاوت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با این بیماری، برنامه‌های کانون‌های مساجد در ماه مبارک رمضان سال جاری با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و به صورت حضوری برگزار می‌شود تصریح کرد: برگزاری محفل انس با قرآن در نیمه ماه مبارک رمضان، مسابقات کتابخوانی و مسابقات فرهنگی، سخنرانی ، اکران فیلم موقعیت مهدی، قرائت دعای عهد وزیارت عاشوراو قرائت ادعیه ماه رمضان از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در ماه مبارک رمضان است.

 

حجت الاسلام موسوی از برگزاری جشن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و افزود: توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان است که در بین خانواده‌های نیازمند انجام خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان همچنین به اجرای ویژه‌برنامه «روزه اولی ها» اشاره کرد واظهارداشت: همچنین در شب‌های  قدر مراسم‌های معنوی شب‌های احیا درکانون های مساجد استان برگزار می شود.

 

به گفته وی ترویج معارف دینی و قرآنی، جذب هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان و جوانان به سه رکن مسجد، نماز و قرآن و استفاده بهینه از ظرفیت مساجد از اهداف برنامه‌های پیش‌بینی‌شده توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.