همه دستگاه‌ها مخاطب دستور مقام معظم رهبری در توسعه فعالیت های قرآنی هستند
همه دستگاه‌ها مخاطب دستور مقام معظم رهبري در توسعه فعاليت هاي قرآني هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

همه دستگاه‌ها مخاطب دستور مقام معظم رهبری در توسعه فعالیت های قرآنی هستند

فلاح ،کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و مديران آن را از مردمي ترين نيروهاي فرهنگي هنري دانست و گفت: همه دستگاهها مخاطب دستور رهبري براي توسعه فعاليت هاي قرآني هستند و براي توسعه اين فعاليت ها بايد تلاش و همکاري کنند.
شناسه خبر : 37562 تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان سمنان؛ فرشید فلاح لاله زاری روز یکشنبه در مراسم افتتاح سه طرح قرآنی در مسجد المهدی(عج) سمنان با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون های مساجد و نهادهای فرهنگی در این خصوص مخاطب خاص تلقی می شوند ابراز داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص توسعه فعالیت های قرآنی در مساجد و محله ها، یک دستور و فتوای شرعی است و همه باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: دستگاههای تخصیص دهنده اعتبار و سایر دستگاهها باید برای اجرایی شدن این فرمان معظم له همکاری و تلاش نمایند و انجام اینگونه فعالیت های فرهنگی و قرآنی همانند آب، برق، راه و ... حیاتی و ضروری است و فعالیت فرهنگی همانند غذای روح است و جامعه و محله ای که فاقد فعالیت های فرهنگی دچار مشکل خواهد شد.

 

وی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد را از نیروهای خاص و مردمی در عرصه فرهنگ و هنر دانست و تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی ، هنری و قرآنی در مساجد مردم محور بوده و کمتر از اعتبارات و حمایت های دولتی برخوردار است و این افراد و کانون ها نقش مهمی در مردمی شدن فعالیت ها دارند و می توانند در توسعه این فعالیت نیز نقش ایفا نمایند.

 

فلاح  در این مراسم از تلاش و فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان تجلیل کرد و خواستار تلاش بیشتر آنها در توسعه فعالیت های قرآنی ذیل سند چشم انداز توسعه این فعالیت ها شد.

 

در این مراسم سه طرح قرآنی با بهره گیری از سه میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبارات تبصره 17 با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان افتتاح شد.

 

این طرح ها شامل طرح تربیت قاری قرآن کریم، مسابقات قرآنی بچه های مسجد و طرح تربیت گروه همخوانی و تواشیح است که در مساجد شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه به مرحله اجرا در می آید.

 

تجلیل از برترین های مسابقات قرآنی مدهامتان و نیز مدیران برتر کانون های فرهنگی هنری مساجد از دیگر برنامه های این مراسم بود.