تلاش‌های کانون انتظار سرخه در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه با 13 گروه کتاب‌خوانی
تلاش‌هاي کانون انتظار سرخه در عرصه ترويج فرهنگ مطالعه با 13 گروه کتاب‌خواني

تلاش‌های کانون انتظار سرخه در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه با 13 گروه کتاب‌خوانی

اسلامي با اشاره به فعاليت‌هاي کانون انتظار سرخه در عرصه کتاب و کتابخواني گفت: اين کانون در طول 10 سال اخير طرح‌هاي مختلفي را در اين عرصه اجرا کرده و اکنون 13 گروه کتابخواني دارد.
شناسه خبر : 38588 تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۵۶

«محمدرضا اسلامی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان سمنان با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «انتظار» مسجد ولی عصر(عج) سرخه گفت: این کانون از سال ۱۳۸۴ که فعالیت خود را آغاز کرده است محور برنامه‌هایش را در عرصه کتاب و کتابخوانی متمرکز کرد، به طوری که در طول 10 سال اخیر طرح‌های مختلفی از جمله «گنج دانش»، «گلگشت و گلگشت در خانه» را به اجرا درآورده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه افزود: در حال حاضر 13  گروه کتابخوان در کانون فعالیت دارند و جلسات هفتگی مطالعه با حضور کتابخوانان برگزار می شود و برخی از این گروه‌ها تا کنون بیش از ۱۵۰جلد کتاب خوانده اند.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر فعالیت های ترویج فرهنگ مطالعه، هفت گروه فرهنگی و هنری نیز در کانون فعالیت می کنند، تصریح کرد: عمده فعالیت ها در زمینه های رسانه، سرود، تبلیغات، اردو و مدیریت کتابخانه به همراه برنامه ریزی و اجرای طرح‌های فرهنگی هنری است که توسط اعضای کانون مدیریت می شود.

 

اسلامی با بیان اینکه برگزاری دوره تربیت قاری قرآن کریم یکی از برنامه های مهم کانون انتظار محسوب می شود، افزود: برگزاری کلاس های مفاهیم قرآن کریم، مسابقات قرآنی بچه های مسجد و اجرای مسابقه آوای نور در زمینه قرائت تحقیق و ترتیل قرآن کریم از مهمترین برنامه های حوزه قرآن در کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه با اشاره به فعالیت اعضای کانون در حوزه های هنری به ویژه در عرصه سرود، بیان کرد: آماده سازی سرود به مناسبت عید سعید غدیر خم به همراه ضبط استودیویی از مهمترین برنامه های کانون در رشته سرود و در ایام پیش رو محسوب می شود؛ همچنین مسابقه «نوای رحمت» با محوری آثار صوتی و تصویری در حوزه غدیر یکی از برنامه های کانون در زمینه تولید محتوا بمناست دهه امامت و ولایت است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی را یکی دیگر از برنامه‌های مهم کانون در زمینه نشاط اجتماعی دانست و افزود: اجرای اردوهای تفریحی، ‌فرهنگی و  تابستانی از مهمترین برنامه ها در اوقات فراغت تابستان در کانون فرهنگی هنری انتظار محسوب می‌شود.