مسجد کانونی‌ترین و تأثیرگذارترین نهاد در اسلام است
مسجد کانوني‌ترين و تأثيرگذارترين نهاد در اسلام است
قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

مسجد کانونی‌ترین و تأثیرگذارترین نهاد در اسلام است

حکجت الاسلام ملکي گفت: مسجد کانوني‌ترين و تأثيرگذارترين نهاد در اسلام است و بايد اين پايگاه‌ها تقويت شوند و بتوانيم جوانان را بيشتر به آنان نزديک کنيم.
شناسه خبر : 39193 تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از سمنان ، حجت‌الاسلام‌» حمید ملکی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به ضرورت تقویت برنامه‌های فرهنگی در مساجد، گفت: مسجد کانونی‌ترین و تأثیرگذارترین نهاد در اسلام است لذا باید این پایگاه‌ها تقویت شوند و بتوانیم جوانان را بیشتر به آنان نزدیک کنیم.

 

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: مسجد باید کانون فعالیت‌هایی مانند ارتباط روحانی با مردم، محل بحث‌های اعتقادی، تفسیری، کارهای خیریه و مشارکت در شادی و غم مردم باشد.

 

وی تصریح کرد: در شهر قم به دلیل ارجاع زوج‌‍‌ها به مشاوره و تلاش چهارساله ائمه جماعات در ترویج ازدواج آسان، آمار طلاق کم شده است.

 

حجت الاسلام ملکی با اشاره به اینکه در این چهار سال، ازدواج آسان در قم ترویج شد گفت: حتی یک مورد به طلاق ختم نشد چون بر اساس مفاهیم اسلامی بود.

 

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر افزایش ارتباط امام جمعه، استاندار و سایر مسئولان با مردم گفت: استان سمنان به عنوان استان نمونه به دهه شصت و ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولان بازگردد و در ترویج فرهنگ اسلامی تلاش کند.

 

وی افزود: دشمن ،جوانان را از دین دور کرده است و باید با همدلی از این مسیر خطرناک عبور کنیم.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه فرهنگ عمومی در استان سمنان اقدامات قابل‌توجه و مطلوبی انجام شده است تصریح کرد: سمنان در زمینه مردم محور بودن برنامه‌های فرهنگی اقدامات خوبی انجام داده و در کشور نیز می‌‌توان اقدامات استان سمنان را به‌عنوان الگو معرفی کرد تا همه از ظرفیت مهم مردم در بخش فرهنگی بهره بگیرند.

 

وی  با اشاره به اینکه مردم محوری اساس کارهای فرهنگی است اظهار کرد: دوری از مردم محوری در برنامه و اقدامات مرتبط با حوزه فرهنگ عمومی یکی از آسیب‌های بسیار جدی است.

 

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور حضور مردم و مشارکت آن‌ها در هر حوزه‌‌ای را بسیار کمک‌کننده  دانست وافزود: حوزه فرهنگ عمومی نیز از این موضوع مبرا نیست و باید در این زمینه از مردم کمک گرفت اما در حال حاضر دوری از مردم‌ محوری یک آسیب جدی در حوزه فرهنگ عمومی است.

 

وی تأکید کرد: ما باید همواره در تمامی حوزه‌ها همراه مردم و در کنار آنها باشیم که در حوزه فرهنگ نیز با این مهم به نتیجه مطلوب دست می‌یابیم.