تشریح طرح های قرآنی کانون های مساجد در شورای فرهنگ عمومی استان سمنان
تشريح طرح هاي قرآني کانون هاي مساجد در شوراي فرهنگ عمومي استان سمنان

تشریح طرح های قرآنی کانون های مساجد در شورای فرهنگ عمومی استان سمنان

حجت الاسلام موسوي از تشريح طرح هاي قرآني کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان سمنان خبر داد.
شناسه خبر : 39194 تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام «سیدعلی موسوی» در جلسه  شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع قاریان و حافظان قرن کریم اظهار داشت: برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در گام اول این طرح در 23 مسجد استان سمنان اجرایی شده و با مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به هر مسجد 20 میلیون ریال اعتبار نیز اختصاص یافته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه این اعتبارات از محل تبصره 17 منظور شده است  گفت: تربیت قاری و برگزاری مسابقات قرآنی بین بچه های مسجد از اهداف و برنامه های این طرح است و در نظر است مسابقات را به صورت محله ای بین مساجد برگزار نماییم.

 

وی  به تقسیم بندی شهرستانهای استان سمنان برای توسعه این طرح اشاره کرد و گفت: در این طرح شهرستانهای بزرگ، شهرستانهای گوچک و شهرهای دارای امام جمعه درمجموع قرار است در گام دوم 73 پایگاه قرآنی در مساجد ایجاد و فعال شود.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در مجموع نیاز به 730 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد از استاندار و امام جمعه سمنان خواست تا برای تحقق این برنامه مهم قرآنی نسبت به اختصاص و تامین این اعتبار کمک نمایند.