مسجد باید کانون فعالیت های نوجوانان و جوانان باشد
مسجد بايد کانون فعاليت هاي نوجوانان و جوانان باشد
امام جمعه دیباج:

مسجد باید کانون فعالیت های نوجوانان و جوانان باشد

حجت الاسلام قريب بلوک گفت:مسجد بايد کانون فعاليت همه رشته‌ها براي جوانان و نوجوانان باشد و در امور فرهنگي، مذهبي، اجتماعي و امور درسي مسجد نقش تشويق و تعليم جوانان و نوجوانان را ايفا مي‌کند.
شناسه خبر : 40155 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام «حسین قریب بلوک» در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد در شهر دیباج با گرامیداشت روز جهانی مسجد با استناد به فرمایشات امام خمینی (ره)، مسجد را سنگر خواند و بیان کرد: اولین اقدام پیامبر (ص) در ورود به مدینه، ساخت مسجد بود؛ چراکه مسجد در دین مبین اسلام بسیار حائز اهمیت است.

 

امام جمعه دیباج افزود:مسجد علاوه بر کارکرد ذاتی خود، کلاس قرآن، دین‌آموزی، اخلاق‌آموزی، فریضه‌های واجب، از جمله نماز و احکام دینی، محلی مناسب برای بیان مسائل مهم سیاسی و اجتماعی روز است.

 

وی با تاکید بر حضور در مسجد و اقامه نماز اول وقت در مساجد، تصریح کرد: مساجد را خالی نگذارید؛ چراکه مسجد پایگاه اجتماع مسلمان است. در زمان انقلاب دیدیم مساجد پایگاه تظاهرات یا در زمان جنگ مسجدها محلی برای اعزام رزمندگان بود. مهم‌ترین اتفاقات در مسجد پایه‌گذاری شده است، از این رو باید این سنگرها حفظ شود.

 

امام جمعه دیباج ضمن تشکر از ارکان مسجد گفت: باید کاری کنیم که مردم به مسجد علاقه مند شوند و شاهد حضور حداکثری مردم در برنامه‌های فرهنگی و سیاسی مسجد باشیم.

 

حجت الاسلام قریب بلوک تاکید کرد: مسجد باید کانون فعالیت همه رشته‌ها برای جوانان و نوجوانان باشد و در امور فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و امور درسی مسجد نقش تشویق و تعلیم جوانان و نوجوانان را ایفا می‌کند.