رونق مساجد منجر به اصلاح جامعه خواهد شد
رونق مساجد منجر به اصلاح جامعه خواهد شد
امام جمعه گرمسار:

رونق مساجد منجر به اصلاح جامعه خواهد شد

حجت الاسلام آرامي گفت: اگر مساجد رونق پيدا کند جامعه اصلاح خواهد شد و اين خاصيت نماز است که در قرآن هم تاکيد شده است که نماز باعث زدودن فحشا و منکر مي‌شود.
شناسه خبر : 40256 تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان سمنان؛ حجت الاسلام «سید علیرضا آرامی» در مراسم  گرامیداشت روز جهانی مسجد در مسجد علی بن ابیطالب(ع) گرمسار با گرامیداشت روز جهانی مسجد،بیان کرد:عظمت مسجد بسیار بالاست تا جایی که در روایات آمده است جلوس در مسجد افضل از جلوس در بهشت است و افرادی که در مسجد هستند مهمان خدا هستند.

 

امام جمعه گرمسار افزود: اولین جوابی که اهل قبور به حضرت عزرائیل می دهند در پاسخ به این سوال که غبطه چه چیزی در دنیا را میخورید این است که حضور در مساجد را طلب می کنند.

 

وی گفت: امام راحل مسجد را سنگر دانستند و نماز را کارخانه انسان سازی دانستند و قطعا تلفیق مسجد و نماز اثرات بسیار مثبتی در جامعه  خواهد داشت.


حجت الاسلام آرامی با بیان اینکه وظیفه ارکان مسجد از امام جماعت تا خدام مسجد بسیار مهم و جدی است ،بیان کرد: ارکان مسجد نباید در کار خود کوتاهی کند و بی تفاوت نباشد و باید برای دین باید کار و فداکاری کرد و همه ما باید بدانیم به خون شهدا بدهکاریم.

 

امام جمعه گرمسار گفت: ارکان مساجد همه باهم تعامل کنند و طرح محله محوری که مد نظر مقام معظم رهبری نیز محسوب می باشد را اجرا کنند که باید مسجد را به مسجد طراز اسلامی برسانند.

 

وی با بیان اینکه اختلافات در مساجد باید برچیده شود ،تاکید کرد:ارکان مساجد با تعامل و هماهنگی و برنامه ریزی بیشتر در جهت رونق بخشی به فعالیت های مسجد تلاش کنند.

 

حجت الاسلام آرامی گفت: اگر مساجد رونق پیدا کند جامعه اصلاح خواهد شد و این خاصیت نماز است که در قرآن هم تاکید شده است که نماز باعث زدودن فحشا و منکر می شود.

 

امام جمعه گرمسار خاطر نشان کرد: پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی و هنری باید پاتوق نوجوانان و جوانان باشد و باید با افزایش ظرفیت های جذب برای رونق بخشی به مسجد تلاش جدی داشت.