ارتقای سواد رسانه‌ای بچه‌های مسجد مساله‌ای ضروری است
ارتقاي سواد رسانه‌اي بچه‌هاي مسجد مساله‌اي ضروري است
امام جمعه شاهرود:

ارتقای سواد رسانه‌ای بچه‌های مسجد مساله‌ای ضروری است

حجت الاسلام اميني گفت: سواد رسانه اي نياز امروز جامعه است و بچه هاي مسجد نيز بايد در اين زمينه پيشگام باشند و در عرصه جنگ نرم با دشمن در صف اول جبهه باشند.
شناسه خبر : 40258 تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛ حجت الاسلام عباس امینی در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد با حضور مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود با گرامیداشت روز مسجد بیان کرد:امروزه محوریت بخشی از فعالیت های مسجد برنامه های فرهنگی و هنری است که کانون های فرهنگی و هنری باید پرچمدار عرصه هنر در مساجد باشند.


امام جمعه شاهرود افزود:زبان هنر زبان گیرایی است و باید از ظرفیت هنر در کانون ها بهترین بهره را برد و توقع از حاکمیت نیز  تسهیل کردن فعالیت ها است و کانون ها نیازمند دیده شدن هستند و باید با اجرای فعالیت های چشمگیر خود را نشان دهند.

 

وی با بیان اینکه در نسل جوان و نوجوان امروز ذوق و استعدادی های خوبی در حوزه هنری وجود دارد،تصریح کرد:سرود یکی از هنر های ماندگاری است که امروزه شاهد گسترش هنر سرود با اجرای سرود "سلام فرمانده" در سراسر جهان هستیم.

 

حجت الاسلام امینی گفت:کانون های مساجد در رواق هایی که دارند در حوزه هنری بیشتر فعالیت کنند و اگر فعالیت های کارآفرینی هم در کانون انجام می شود با محوریت فعالیت های هنری شود.

 

امام جمعه شاهرود بیان کرد:کانون ها در حوزه جهاد تبیین هم می توانند ورود پیدا کنند و باید علاقمندی های جوانان و نوجوانان شناسایی شود.

 

وی با اشاره به اینکه سواد رسانه ای نیاز امروز جامعه است،تاکید کرد: بچه های مسجد نیز باید در این زمینه پیشگام باشند و در عرصه جنگ نرم با دشمن در صف اول جبهه باشند.

 

حجت الاسلام امینی گفت: اگر سواد رسانه ای در خانواده ها بالا برود قطعا بسیاری از مشکلات در حوزه فضای مجازی و آسیب های موجود برطرف خواهد شد.

 

امام جمعه شاهرود افزود:یکی از بهترین خدمت های کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند افزایش سواد رسانه ای در مقاطع مختلف  باشد.

 

وی در پایان با بیان اینکه کانون های مساجد بازوان امام جماعت در مسجد باشند،گفت: نهاد امامت جمعه در خدمت کانون های مساجد است و مصلی نماز جمعه در اختیار کانون ها می باشد تا از این ظرفیت برای معرفی دستاورد های کانون ها استفاده کرد.