مسابقات قرآنی بچه های مسجد در استان سمنان برگزار شد
مسابقات قرآني بچه هاي مسجد در استان سمنان برگزار شد
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

مسابقات قرآنی بچه های مسجد در استان سمنان برگزار شد

حجت الاسلام موسوي گفت: مسابقات قرآني بچه هاي مسجد در تابستان 1401 در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان برگزار شد.
شناسه خبر : 40589 تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۰

حجت الاسلام «سید علی موسوی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) مبنی بر اینکه مساجد برای قرآن بنا شده است،افزود: مسجد بهترین مکان و جایگاه برای پرداختن به قرآن و علوم قرآنی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه این حدیث نبوی با بیانی مختصر و پر مغز تکلیف جامعه اسلامی را روشن کرده است،گفت: در درجه اول محوریت پایگاه و سنگر بودن مسجد است و در درجه دوم قرآن کتاب بشریت است که باید در مسجد پرداخته می شود.

 

وی با بیان اینکه خارج نمودن فعالیت های قرآنی از مساجد ضربه سنگینی محسوب می شود،بیان کرد: مسئولام و مردم باید نسبت به قرآن حساسیت ویژه ای داشته باشند و دانشگاه علوم قرآنی و موسسات قرآنی باید در مساجد فعال باشند.

 

حجت الاسلام موسوی  با اشاره به اینکه خانواده ها، کودکان و نوجوانان باید در مسجد با مسائل قرآنی بپردازند،گفت:راه انازی مدارس مسجد محور نیز می تواند توسعه فرهنگ قرآنی تاثیر گذار باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: شعار دولت مردمی آیت الله رئیسی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهضت بازگشت به مساجد است و برای تحقق این شعار باید طرح و برنامه برای گسترش فعالیت های دینی و قرآنی در مسجد داشت.

 

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی بچه های مسجد(مدهامتان) با محوریت مساجد در استان سمنان برگزار شده است،افزود: مرحله ممحله ای و شهرستانی این دوره از مسابقات در تیر و مرداد ماه 1401 در شهرستان های سمنان،مهدیشهر و سرخه در 26 مسجد برگزار شد.

 

حجت الاسلام موسوی گفت:این مسابقات در رشته های قرائت تحقیق،ترتیل،اذان،مکبری،مفاهیم،صحت قرائت نماز و ... برگزار شده است که نفرات برتر این مسابقات در مرحله استانی حضور خواهند یافت.