جشنواره بازی‌های بومی محلی در روستای «نام نیک» برگزار شد
جشنواره بازي‌هاي بومي محلي در روستاي «نام نيک» برگزار شد
مدیر کانون فرهنگی هنری شقایق خبر داد:

جشنواره بازی‌های بومی محلی در روستای «نام نیک» برگزار شد

وزيري گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس جشنواره بازي هاي بومي محلي با عنوان «جشنواره روستايي به توان مردم» در روستاي نام نيک شهرستان ميامي خبر داد.
شناسه خبر : 41115 تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۳۶

مجید وزیری در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان سمنان با اشاره به برگزاری جشنواره روستایی به توان مردم توسط کانون فرهنگی هنری شقایق نام نیک ،بیان کرد: این جشنواره با محوریت بازی های بومی محلی و با هدف افزایش نشاط اجتماعی در روستای نام نیک بخش کالپوش شهرستان میامی برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شقایق افزود: در این جشنواره بازی های بومی محلی روستا و منطقه کالپوش توسط اهالی روستا و عضو کانون فرهنگی هنری شقایق به اجرا در آمد.

 

وی با بیان اینکه جشنواره غذای محلی نیز یکی از برنامه های این مراسم بوده است،گفت: در این برنامه تعدادی از بانوان روستا با پخت غذاهای محلی روستا در این جشنواره شرکت کرده بودند که در پایان به نفرات برتر هدایایی اهدا گردید.

 

وزیری افزود: رونق بخشی به فعالیت های بومی و محلی در سطح شهرها و روستاها می تواند زمینه‌ساز افزایش نظار اجتماعی در جامعه باشد که در روستای نام نیک کانون فرهنگی هنری شقایق با همکاری پایگاه مقاومت بسیج روستا و همچنین ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نوآوران کویر نشین اقدام به برگزاری این جشنواره داشته اند.