درخشش قاری سمنانی در مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامّتان
درخشش قاري سمناني در مرحله کشوري مسابقات قرآني مدهامّتان

درخشش قاری سمنانی در مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامّتان

محدثه رمضان پور، قاري قرآن کريم ازاستان سمنان موفق به کسب رتبه اول مرحله کشوري مسابقات قرآني مدهامّتان شد.
شناسه خبر : 41378 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان: حجت الاسلام«سید علی موسوی» با اعلام این خبر بیان کرد: پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان 12 الی 15 مهر ماه در شهر شیراز و درآستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به حضور 3 نماینده از استان سمنان در این دوره از مسابقات، گفت: «محدثه رمضان‌پور» عضو کانون فرهنگی هنری الزهرا(س) سمنان موفق به کسب رتبه اول در رشته قرائت تحقیق خواهران در در این دوره از مسابقات شد.

 

وی ضمن تبریک این افتخار بزرگ به اعضاء کانون های فرهنگی هنری مساجد و جامعه قرآنی استان سمنان ،افزود: نفرات برتر مسابقات قرآنی مدهامّتان بصورت مستقیم در مرحله کشوری مسابقات قرآنی اوقاف شرکت خواهند کرد و امیدواریم نماینده استان سمنان در این مسابقات نیز موفق باشند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت بشریت است، افزود: یکی از بهترین مکان هایی که برای تفسیر قرآن به آن تاکید شده است مساجد می باشند که کانون های فرهنگی هنری مساجد باید پرچمدار فعالیت های قرآنی در مساجد باشند.

 

وی با بیان اینکه شعار «نهضت بازگشت به مسجد» در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد،گفت:یکی از راه های جذب کودکان،نوجوانان و جوانان به مساجد ایجاد مهد و موسسات قرآنی در مساجد می باشد که باید فعالیت های قرآنی نیز با محوریت مساجد رونق بیشتری گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان را یک ظرفیت بزرگ در حوزه قرآنی برشمرد و افزود:مرحله استانی شانزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان در سال 1401 با اجرای مسابقه قرآنی بچه های مسجد و طرح تربیت قاری قرآن با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تیرماه سال جاری در استان سمنان برگزار شد.

 

وی گفت: حمایت از برنامه های فرهنگی و قرآنی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا بتوان برنامه های گسترده تر و با کیفیت بهتری نسبت به گذشته برگزار شود.