افزایش همکاری ستاد کانون های فهما و آموزش و پرورش استان سمنان
افزايش همکاري ستاد کانون هاي فهما و آموزش و پرورش استان سمنان

افزایش همکاری ستاد کانون های فهما و آموزش و پرورش استان سمنان

حجت الاسلام موسوي از افزايش همکاريو تعامل ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان با اداره کل آموزش و پرورش استان در برنامه هاي مختتلف فرهنگي و هنري خبر داد.
شناسه خبر : 41758 تاریخ انتشار : ۴ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام«سید علی موسوی« در نشست با معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به ضرورت تعامل بیشتر نهادهای فرهنگی در اجرای برنامه های مختلف،بیان کرد: با تعامل و همکاری دستگاه های مختلف می توان از موازی کاری ها جلوگیری کرد و برنامه های جامع تر و کامل تری را در راستای ترویج اسلام ناب محمدی و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی در سطح جامعه اجرا کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه بویژه در بین نسل نوجوان و جوان،گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون های مساجد استان در 3 زمینه با محوریت نماز آماده همکاری با آموزش و پرورش استان سمنان می باشد که طبق دستور العمل های ابلاغی ستاد اقامه نماز نیز می باشد.

 

وی افزود: جشنواره سراسری نماز با عنوان«فجر تا فجر» در مرحله استانی و در حوزه های فرهنگی،هنری و ادبی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کانون پرورش کودک و نوجوانان استان سمنان برگزار خواهد شد که آموزش و پروش استان در این جشنواره می تواند همکاری و مشارکت لازم را داشته باشد.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: یکی از برنامه های حوزه اقامه نماز که هر ساله در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه اقامه نماز می باشد برگزاری مسابقات کتابخوانی نماز و تصحیح قرائت اذکار نماز ویژه دانش آموزان می باشد که امسال نیز این برنامه با مشارکت آموزشو پرورش استان اجرا خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان اجرای طرح کوثر رسالت را سومین برنامه در حوزه قرآن و نماز دانست و افزود: طرح «هر مادر ایرانی،یک مربی قرآنی »سال گذشته نیز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پروش استان برای معلمان پایه اول ابتدایی شهرستان سمنان برگزار گردید که در سال جاری نیز برای شهرستان های گرمسار و میامی این برنامه پیش بینی شده است.

 

وی در پایان ضمن تقدیر  از همکاری و تعامل آموزش و پرورش استان در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با اداره کل آموزش و پرورش استان و ستاد کانون های مساجد،گفت: امیدواریم امسال نیز این همکاری بهتر از گذشته صورت پذیرد تا شاهد اجرا برنامه های منسجم تر وپرباز تری در این حوزه باشیم.