تاکید نسبت به مشارکت کانون‌های مساجد و کتابخانه‌های عمومی سمنان در آستانه هفته کتاب
تاکيد نسبت به مشارکت کانون‌هاي مساجد و کتابخانه‌هاي عمومي سمنان در آستانه هفته کتاب

تاکید نسبت به مشارکت کانون‌های مساجد و کتابخانه‌های عمومی سمنان در آستانه هفته کتاب

حجت الاسلام موسوي، ابراز اميدواري کرد که در آستانه هفته کتاب مشارکت ميان ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد سمنان و کتابخانه‌هاي عمومي استان به منظور ترويج فرهنگ مطالعه بين مردم و نسل جوان گسترش يابد.
شناسه خبر : 42037 تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام «سید علی موسوی» در دیدار با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به نزدیک شدن به هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: این ایام فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است و کتابخانه های مساجد نیز ظرفیت خوبی در این عرصه محسوب می شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه فعالیت مجدد کتابخانه کانون های مساجد در دستور کار ستاد قرار دارد، افزود:  امیدواریم با اینگونه اقدامات شاهد ترویج فرهنگ کتابخوانی باشیم و قطعا در مسیر تحقق این هدف، مشارکت و همکاری کتابخانه های عمومی استان سمنان بیش از پیش تاثیر گذار خواهد بود.

 

وی گفت: طرح پالایش کتابخانه ها در دستور کار ستاد هماهنگی کانون های مساجد است، در نتیجه با همکاری کتابخانه های عمومی می توان کتابخانه های مساجد را بروزرسانی کرد تا مردم و بچه های مسجد بتوانند استفاده مطلوب از این آثار داشته باشند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ضرورت تحقق تخصیص نیم درصدی اعتبار شهرداری ها به کتابخانه ها،گفت: اگر کتابخانه های مساجد هم از نیم درصد شهرداری ها بتوانند بهره مند شوند می‌توان شاهد رشد فعالیت کتابخانه های مساجد باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی توسط کانون های مساجد ،بیان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان،اجرای طرح شنبه های کتاب، اجرای طرح پالایش کتابخانه های کانون های مساجد،تقدیر از نویسندگان مسجدی ،برپایی نمایشگاه کتاب و ایستگاه مطالعه در مسجد و ... از برنامه های ستاد کانون های فهما در هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

وی گفت: ستاد کانون های مساجد آماده همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی استان در زمینه برگزاری لیگ کتابخوانی است و اعضاء کانون های مساجد نیز می توانند حضور پررنگی در این لیگ کتابخوانی داشته باشند.