سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان در راستای همکاری با کانون‌های مساجد اعلام آمادگی کرد
سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري سمنان در راستاي همکاري با کانون‌هاي مساجد اعلام آمادگي کرد
رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان:

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان در راستای همکاری با کانون‌های مساجد اعلام آمادگی کرد

نجم از آمادگي همکاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري سمنان با کانون هاي مساجد خبر داد و گفت: اين سازمان ظرفيت هاي مختلفي در حوزه فرهنگي و ورزشي دارد که آماده همکاري با کانون هاي مساجد در حوزه برنامه هاي فرهنگي ،ورزشي و اجتماعي مي باشد
شناسه خبر : 42054 تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛ «امیر نجم» در نشست  با مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه کانون های مساجد از سال های گذشته فعالیت های خوبی را در حوزه های فرهنگی و هنری به ثبت رسانده اند،بیان کرد: در ابتدای تاسیس این کانون ها حمایت  های خوبی از کانون ها صورت می گرفت که متاسفانه به مرور زمان این حمایت ها کمتر شده و کانون ها به سمت مردم نهاد بودن سوق داده شدند ولی فعالیت ها بخوبی و با همت بچه های مسجد ادامه دارد.

 

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان افزود: هم افزایی و مشارکت در بین ارکان مساجد می تواند در اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد تاثیرگذار باشد و تلاش شود تا این جریانات فرهنگی در مساجد بیشتر از گذشته شود.

 

وی با بیان اینکه در مجموعه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری  چالش های متعددی وجود دارد ،گفت: در گذشته  برای سازمان  درآمد خوبی وجود داشته است ولی در حال حاضر با استقلال هویتی سازمان منابع حمایتی ما کاسته شده و باید سازمان خودش درآمد زایی کند.

 

نجم با بیان اینکه ایجاد درآمد پایدار برای سازمان فرهنگی در دستور کار است ،بیان کرد: با وجود این موارد در زمینه ورزش در حوزه کانون های مساجد اگر در حوزه ورزش های همگانی برنامه ای صورت پذیرد سازمان فرهنگی ورزشی  آمادگی همکاری لازم در زمینه های مختلف را دارد.

 

وی نگاه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان را محله محور دانست و افزود: در طول سال برنامه های مختلفی بویژه در حوزه کودک ، نوجوان و جوان برگزار می شود و در واقع شهرداری ها باید به همه مردم خدمت رسانی کند و در همین راستا از برنامه های رویداد ورزشی همگانی حمایت خواهیم کرد .

 

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان گفت: این سازمان ظرفیت های ورزشی مختلفی دارد که اگر کانون های مساجد مسابقاتی با استفاده از این ظرفیت ها برنامه ای داشتند آماده همکاری با ستاد استان خواهیم بود .

 

نجم با بیان اینکه در حوزه برنامه های میدانی و در فضای باز در شش ماهه اول سال آینده  آمادگی همکاری با کانون های مساجد وجود دارد،تصریح کرد: تعمیرات زمین های چمن مصنوعی در سطح شهر توسط سازمان در حال انجام است و اهالی مسجد و محله می توانند از این ظرفیت در راستای جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به سمت مسجد استفاده کنند.

 

وی افزود: اگر کانون های مساجد توانایی مدیریت زمین های ورزشی که متولی خاصی ندارند را داشته باشند می توانند با تعامل با سازمان از این زمین ها استفاده کنند و مدیریت این زمین ها را بعهده بگیرند.

 

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان گفت: در حوزه فرهنگ نیز می توانیم با کانون ها مشارکت داشته باشیم و اگر کانون های فرهنگی هنری در این زمینه برنامه ها ، جشنواره و طرح های خوبی دارند ما آمادگی همکاری را داریم.

 

نجم افزود: در زمینه برنامه های هنری از جمله برگزاری جشنواره سرود هم طرح و برنامه خاصی در کانون های مساجد برگزار شود آماده همکاری خواهیم بود.