پنجمین دوره لیگ کتابخوانی در شاهرود برگزار می شود
پنجمين دوره ليگ کتابخواني در شاهرود برگزار مي شود
همزمان با هفته کتاب؛

پنجمین دوره لیگ کتابخوانی در شاهرود برگزار می شود

موسوي از برگزاري پنجمين دوره ليگ کتابخواني با حضور 150 دانش آموز در شهرستان شاهرود خبر داد.
شناسه خبر : 42103 تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛«سید ابراهیم موسوی» در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی،بیان کرد:در شهرستان شاهرود ۱۷ کتابخانه عمومی فعالیت دارند که ۳ کتابخانه به صورت خیرساز ساخته شده است.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به ضرورت آشنایی کودکان ونوجوانان با کتاب،گفت: در از قسمت های مهم  کتابخانه های عمومی بخش کودک است که در همه کتابخانه ها این بخش جهت حضور کودکان با فضاسازی مناسب راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری به آغاز پنجمین دوره لیگ کتابخوانی همزمان با هفته کتاب در شاهرود،تصریح کرد: در این دوره ۱۵۰ دانش آموز در قالب گروه های ۳ الی ۴ نفره با حضور خانواده های دانش آموزان شرکت  خواهند داشت که جوایز نقدی به نفرات برتر و جوائز غیر نقدی به همه شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

 

موسوی با اشاره به ظرفیت خوب کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد ،گفت: یکی از کارهای ما با همکاری کانون های مساجد لیگ های کتابخوانی است که با حضور گروه های کتابخوانی در حال انجام است و برگزاری لیگ کتابخوانی مشترک کانون های مساجد با مشارکت اداره کتابخانه های عمومی می تواند زمینه جذب بیشتر بچه های مسجد به حوزه کتاب و کتابخوانی را فراهم کند.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود افزود: بحث کتاب و کتابخوانی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است و در همین راستا باید خانواده ها را به سمت کتابخوانی سوق داده شوند تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بیشتر ترویج داده شود.