همایش تندخوانی و تقویت حافظه در کانون محمد رسول الله(ص) سمنان برگزار می شود
همايش تندخواني و تقويت حافظه در کانون محمد رسول الله(ص) سمنان برگزار مي شود
همزمان با هفته کتاب:

همایش تندخوانی و تقویت حافظه در کانون محمد رسول الله(ص) سمنان برگزار می شود

حجت الاسلام کريم زاده از برگزاري همايش تندخواني وتقويت حافظه با همت کانون فرهنگي هنري محمدرسول الله (ص) مسجد الزهرا(س) سمنان براي تمام سنين خبرداد.
شناسه خبر : 42116 تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۵

حجت الاسلام «روح الله کریم زاده» درگفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان با اشاره به برگزاری همایش تندخوانی وتقویت حافظه با همت کانون فرهنگی هنری محمدرسول الله (ص) مسجد الزهرا(س) سمنان برای تمام سنین گفت: این همایش بمنظور ارتقاء سرانه مطالعه دراستان سمنان برای اولین بار برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محمدرسول الله (ص) سمنان زمان برگزاری همایش را امروز(۱۹آبان ماه) اعلام کردوافزود: این همایش درمسجد الزهرا(س) سمنان  برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه ميزان پيشرفت سطح فرهنگ در جامعه، ارتباط تنگاتنگي به ميزان مطالعه فردي دارد گفت: از همين رو نيز توجه به كتاب و كتابخواني ضروري است.

 

حجت الاسلام کریم زاده با اشاره به اینکه ارتقاء سرانه مطالعه در جامعه اثرات مناسب بسياري دارد تصریح کرد: علاوه بر اين افزايش مطالعه بطور ناخودآگاه بالارفتن سطح عمومي علم و آگاهي در جامعه را به همراه دارد و ارتقاي فرهنگ كتاب و كتابخواني از محورهاي زيربنايي براي دستيابي به اهداف توسعه پايدار است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محمدرسول الله (ص) سمنان بیان کرد: با توجه به فعالیت های فرهنگی که کانون های مساجد صورت می گیرد و همچنین ارتباطی که این مجموعه با اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان دارد، کانون ها می توانند نقش بسزایی در حوزه ترویج کتابخوانی و مطالعه داشته باشند.

 

وی بابیان اینکه فرهنگ مطالعه با تار و پود مسجد عجین است،افزود: حرکت‌های فرهنگی از داخل نهادهای مردمی راحت‌تر جریان پیدا می‌کند تا نهادهای حکومتی و رسمی؛ و این‌ از مزیت‌های کتابخوانی در مساجد است.

 

حجت الاسلام کریم زاده با تأکید براینکه برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و جذب هر چه بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان به این سمت و سو می‌توان اقدامات متنوعی انجام داد بیان کرد: از طرفی پر واضح است که جایگاه مساجد در مهندسی فرهنگی کشور روشن بوده و می‌توان با استفاده از این ظرفیت عظیم، فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ارتقاء داده و موانع توسعه‌نیافتگی را یکی پس از دیگری از میان برداشت.