آشنایی اعضای کانون بنت‌الحسین (ع) شاهرود با مبارزات رهبر معظم انقلاب در قالب دوره خوانش کتاب «چُغک»
آشنايي اعضاي کانون بنت‌الحسين (ع) شاهرود با مبارزات رهبر معظم انقلاب در قالب دوره خوانش کتاب «چُغک»
مدیر کانون فرهنگی هنری بنت‌الحسین(س) شاهرود خبر داد:

آشنایی اعضای کانون بنت‌الحسین (ع) شاهرود با مبارزات رهبر معظم انقلاب در قالب دوره خوانش کتاب «چُغک»

غلامي، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري بنت‌الحسين (ع) شاهرود به مناسبت هفته کتاب گفت: سير مطالعاتي با محور کتاب «چُغک» که به موضوع مبارزات رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس اختصاص دارد، با همراهي اعضاي کانون و بچه‌هاي مسجد آغاز شده است.
شناسه خبر : 42231 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۳۸

«محمدرضا غلامی»در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان سمنان با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری بنت الحسین(ع) همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی بیان کرد: در این کانون با برنامه ریزی های صورت گرفته فعالیت های حوزه تخصصی کتاب برگزار به صورت مستمر برگزار می شود تا از این رهگذر بتوانیم کتابخوانی را به صورت یک برنامه ثابت در سبک زندگی به کودکان و نوجوانان معرفی کنیم؛ در این راستا همزمان با هفته کتاب سیر مطالعاتی را آغاز کرده ایم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بنت الحسین(س)شاهرود ادامه داد: اکنون اعضای کانون و بچه‌های مسجد دوره مطالعاتی با محور کتاب «چُغک» را آغاز کرده‌اند؛ «چُغُک»، رمانی درباره مبارزات مردم مشهد در انقلاب اسلامی و نقش آیت الله خامنه ای در رهبری مبارزات است؛ این رمان از زبان نوجوانی روایت می شود که در ایام مبارزات نهضت اسلامی، جایگاه مخصوصی در بین مبارزان درجه یک انقلاب داشته و آیت الله خامنه ای، به او لقب «چغک» داده بودند.

وی گفت: تلاش ما این است که بتوانیم در ادامه این سیر مطالعاتی آثار مختلف دیگر را با در نظر گرفتن گروه های سنی که در مسجد حضور دارند ادامه دهیم و در مسیر تحقق این هدف، آثار انقلابی و فرهنگی را در اولویت قرار داده ایم.

غلامی تصریح کرد: در این راستا سیر مطالعاتی کتاب های شهید آوینی در دستور کار کانون قرار گرفته است و تلاش می کنیم تا آثار سایر نویسندگان انقلابی را برای تابستان سال آینده دسته بندی کنیم تا در اوقات فراغت نوجوانان و حضورشان در مسجد معرفی کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بنت الحسین(س) در بخش دیگری از مباحث خود در مورد فعالیت‌های کانون در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به منظور ترویج ارزش ها و فرهنگ انقلابی و جهادی گفت: حضور در شبکه های اجتماعی منجر به تعامل دوچندان اعضای کانون شده است، ما تلاش کردیم با رویکردهای متنوع فرهنگی از جمله پخش و معرفی فیلم های ارزشی، زمینه‌ساز حضور قشر مسجدی در فضاهای مختلف فرهنگی باشیم.

وی گفت: طرح چهره به چهره با عنوان «چکامه» یکی از دیگر برنامه های این کانون محسوب می شود که با حضور اعضای کانون در طول هفته برگزار می شود.