جلسه توجیهی لیگ کتابخوانی در شاهرود برگزار شد/تعهد لازمه برگزاری لیگ کتابخوانی است
جلسه توجيهي ليگ کتابخواني در شاهرود برگزار شد/تعهد لازمه برگزاري ليگ کتابخواني است
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود:

جلسه توجیهی لیگ کتابخوانی در شاهرود برگزار شد/تعهد لازمه برگزاری لیگ کتابخوانی است

موسوي با اشاره به ليگ کتابخواني در شهرستان شاهرود گفت: برگزاري ليگ کتابخواني نيازمند فعاليت منظم گروه هاي کتابخوان است که لازمه اين نظم تعهد افراد شرکت کننده در ليگ مي باشد.
شناسه خبر : 42311 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛«سید ابراهیم موسوی» در جلسه هماهنگی و توجیهی برگزاری لیگ کتابخوانی ویژه کانون های مساجد در محل اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود بیان کرد: منظم بودن برنامه های کتابخوانی در برگزاری لیگ کتابخوانی تاثیر گذار است و تعهد  لازمه حضور تیم های کتابخوانی در این طرح است.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به سابقه 5 ساله برگزاری لیگ کتابخوانی در شهرستان شاهرود،افزود: در این لیگ گروه های کتابخوانی در قالب تیم های ۳ نفره که یک نفر سرگروه می باشد تشکیل می شود که این تیم باید در ارتباط باشند و ترجیحا از یک مسجد و کانون باشند تا بتوانند ارتباط بهتری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه کتابخوانی نیازمند آرامش و زمان لازم برای تهیه کتاب نیاز است،گفت:در این لیگ هدف امتحان گرفتن نیست و فن بیان و تشکیل شخصیت افراد بسیار مورد توجه است و بخشی از مطالب در حوزه نمایش اجرا می شود که داوران هر بخش اجرای گروه ها را بررسی می کنند.

 

موسوی با بیان اینکه حفظ کردن کتاب محوریت این لیگ نیست و تحلیل کتاب مورد توجه است ،گفت: جمع بندی و نتیجه گیری انتهای کتاب بعهده شرکت کنندگان است تا تحلیل خود از کتاب را داشته باشند و بعنوان یک نویسنده پایان این کتاب را تحلیل کنند.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود با بیان اینکه جوایز این لیگ بصورت نقدی و غیر نقدی خواهد بود،تصریح کرد: افرادی که در تیم های کتابخوانی معرفی می شوند حتما باید عدالت و توازن جمعیتی را رعایت کنند و گروه های ۳ نفره به صورت کامل در  تمامی مراحل لیگ شرکت داشته باشند.

 

 

وی با بیان اینکه امیدواریم با همکاری کانون های مساجد شهرستان بتوانیم افتتاحیه این لیگ را همزمان با دهه فجر برگزار کنیم،گفت: این مسابقات 5 الی 6 ماه به طول خواهد انجامید و در صورتی که سایر شهرستانها هم این طرح اجرا شود می توان مرحله استانی هم اجرا شود.

 

موسوی با اشاره به اینکه این لیگ کتابخوانی با هدف افزایش نشاط اجتماعی با محوریت کتاب و کتابخوانی است،بیان کرد:اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در حوزه کتابداری آماده همکاری با کتابخانه های مساجد می باشد و کارشناسان این اداره می توانند جهت آموزش کتابتداری و موارد مربوط به کتابخانه در کانون های مساجد حضور یابند.

 

حجت الاسلام«عظیم پناهی» ،کارشناس منطقه ویژه شهرستان شاهرود نیز در ابتدای این مراسم با تقدیر از فعالیت های ارزمشند کانون های شهرستان در هفته کتاب و کتابخوانی،گفت: برگزاری نشست های کتابخوانی،سیر مطالعاتی ،برپایی نمایشگاه کتاب و ... از مهمترین برنامه های کانون ها در ایام هفته کتاب بوده است.