نماهنگ «مشق عشق» همزمان با ایام فاطمیه با مشارکت کانون مصلی سمنان تولید شد
نماهنگ «مشق عشق» همزمان با ايام فاطميه با مشارکت کانون مصلي سمنان توليد شد

نماهنگ «مشق عشق» همزمان با ایام فاطمیه با مشارکت کانون مصلی سمنان تولید شد

مشيري از توليد نماهنگ «مشق عشق» به مناست ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) توسط کانون فرهنگي هنري مصلي سمنان خبر داد.
شناسه خبر : 42927 تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۵۶

«هاشم مشیری» درگفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان  با اشاره به تولید نماهنگ «مشق عشق» به همت بچه های مسجدگفت: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) این نماهنگ توسط اعضای مرکز فضای مجازی قافله سمنان با همکاری کانون مصلی سمنان تهیه وتولید شد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مصلی سمنان با اشاره به پخش این نماهنگ از شبکه استانی سمنان گفت:پخش نماهنگ «مشق عشق» در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ادامه خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: تاثیرگذاری بیشتر،ماندگاری،سرعت انتقال،عمومیت پیام ،هزینه پایین انتقال پیام به مخاطبان از مزایای استفاده قالب های هنری در تبلیغ دین است.

 

مشیری با اشاره به اینکه  نماهنگ یکی از پربیننده ترین پیام های رسانه ای کوتاه مدت است و به علت همراهی صوت و تصویر، از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است ، تصریح کرد: نماهنگ ها در فرمت های مختلف، به راحتی با اپلکیشن های مخصوص ساخته می شوند.

 

مدیرمرکز فضای مجازی قافله سمنان ادامه داد: ساخت نماهنگ، حتی با وجود انتخاب یک موضوع کلی به عنوان سوژه اصلی، در صورت کیفیت ساخت خوب، ماندگاری در اذهان خواهد شد، بنابراین باید از ابزار هنر در تولید محتواهای دینی استفاده شود. 

 

وی با بیان اینکه هنری که بتواند لحظه های بیداری، آگاهی و به خود آمدن انسان های آلوده به تاریکی را نشان دهد و انسان را در فاصله خاک تا خدا و ماده تا معنی را رو به تعالی و تکامل ببرد، ماندگار خواهد بود افزود: در طول تاریخ انتقال وقایع بسیاری از حوادث فقط از طریق هنر در اذهان ماندگار شده است، همان گونه که ارائه و انتقال آموزه ها و معارف عظیم عاشورای حسینی از قاب هنر، بسیار ارزشمند و درخور تحسین بوده و موجب ماندگاری در اذهان عمومی شده است.

 

مشیری با اشاره به اینکه واقعیت این است بدون بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای مناسب و بومی، توانایی مقابله با حجم انبوه تولیدات رسانه‌ای و زندگی در فضای مجازی را نداریم، بیان کرد: باید خود مردم را برای مواجهه با این آسیب بزرگ و بهره‌وری مناسب از آن توانمند سازیم، چراکه دشمنان ما در فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه از نداشتن سواد رسانه‌ای ما سوءاستفاده کرده و مفاهیم و وقایع را آن‌گونه که خود می‌خواهند به ما ارائه می‌دهند و دراین‌بین تنها کسانی که از سواد رسانه‌ای مناسب برخوردار هستند، قادر به تشخیص و تفسیر درست وقایع خواهند بود.