با ارزش ترین کار در مسجد دعوت وسوق دادن جوانان به مسجد است
با ارزش ترين کار در مسجد دعوت وسوق دادن جوانان به مسجد است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

با ارزش ترین کار در مسجد دعوت وسوق دادن جوانان به مسجد است

حجت الاسلام موسوي جذب کودکان و نوجوانان به مساجد را مهمترين رويکرد کانون هاي مساجد عنوان کرد و افزود: مهمترين وبا ارزش ترين کار در مسجد دعوت وسوق دادن جوانان به مسجد است.
شناسه خبر : 43596 تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام «سید علی موسوی» در جلسه  شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی در دفتر امام جمعه این شهر با بیان اینکه نگاه تخصصی و کیفی در فعالیت‌های میدانی کانون های مساجد از اهداف اصلی رویداد فهما است گفت: این رویداد با توجه به محوریت امام جماعت در فعالیت مسجد و بر اساس بیانیه گام دوم، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین تجربه برگزاری سه رویداد قبلی و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان و کانون های فعال تدوین شده که در سه شبستان و دوازده رواق  درحال برگزاری می باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجداستان سمنان جذب کودکان و نوجوانان به مساجد را مهمترین رویکرد کانون های مساجد عنوان کردوافزود: مهمترین وبا ارزش ترین کار در مسجد را دعوت وسوق دادن جوانان به مسجد است.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه گزارشی از فعالیت های کانون های مساجد استان ارائه کرد و گفت: در استان سمنان ۲۷۰ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که از این تعداد ۱۶ کانون درشهرستان میامی فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به مزایا و امکانات گسترده سامانه بچه های مسجد افزود: این سامانه باید ابزاری برای تقویت رصد و انعکاس فعالیت های میدانی کانون ها باشد نه این که جلوه های حضور اعضای کانون ها را در مسجد کم رنگ کند.

 

حجت الاسلام موسوی مسجد محوری، نگاه تشکیلاتی، پیوست رسانه ای، جاذبه آفرینی هنری، خودکفایی را شاخص های میدانی ارزیابی فعالیت‌های کانون در رواق های دوازده گانه «رویداد ملی فهما» عنوان کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری حول این رویداد در طول سال اجرایی  ودرحال اجرا می باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ، کانون‌های مساجد را یک نهاد غیر دولتی و غیر انتفاعی دانست و بیان کرد: نهادهای مختلف می‌توانند از این ستاد و کانون‌های مساجد حمایت کنند.

 

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی به ویژه امام جمعه با محوریت قرارگاه‌ها می‌توانند از کانون‌ها حمایت بیشتری کنند و بازدید از کانون‌ها مورد توجه مسئولان شهرستان میامی باشد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه کانون‌های روستایی با همکاری دهیاران مورد حمایت قرار گیرند و با تعامل بسیج روستا و کانون فرهنگی هنری می‌توانند فعالیت‌های فرهنگی و هنری در روستا را گسترش دهند، تاکید داشت: طرح مسجد مدرسه منزل با همکاری آموزش و پرورش و کانون‌های مساجد در حال اجرا است که انتظار می‌رود آموزش و پرورش همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشد.