بصیرت افزایی و روشنگری نسبت به دستاوردهای انقلاب، یکی از وظایف کارگروه مساجد دهه فجر است
بصيرت افزايي و روشنگري نسبت به دستاوردهاي انقلاب، يکي از وظايف کارگروه مساجد دهه فجر است

بصیرت افزایی و روشنگری نسبت به دستاوردهای انقلاب، یکی از وظایف کارگروه مساجد دهه فجر است

حجت الاسلام موسوي با اشاره به تشکيل کميته مساجد ستاد دهه فجر استان سمنان با تأکيد بر جهاد تبيين،ورود جدي مساجد استان سمنان در بحث تحقق اين فرمان مقام معظم رهبري را خواستار شد وبيان کرد: بصيرت افزايي و روشنگري نسبت به دستاوردهاي انقلاب، يکي از وظايف کارگروه مساجد است.
شناسه خبر : 43787 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛ حجت الاسلام«سید علی موسوی» در اولین جلسه کارگروه مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی  استان سمنان در محل ستاد کانون های مساجد این استان  معرفی دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی را مهمترین هدف کمیته مساجد ستاد دهه فجر عنوان کرد و بیان کرد: این کمیته در راستای  سازماندهی، برنامه‌ریزی و با هدف اثرگذاری مطلوب تشکیل شده و نهادها و سازمان‌های عضو در این کمیته با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مشترک و مستقل در راستای گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گام بر می دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان برتبیین نقش مساجد در پیروزی و تدوام انقلاب و فراهم سازی زمینه حضور حداکثری مردم در امر برنامه ریزی و برگزاری آئین های گرامیداشت ایام الله فجر و آشنایی اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل نو با دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید داشت وافزود: برنامه‌های دهه فجر در این استان باید به گونه‌ای باشد که مردمی بودن این برنامه‌ها مشهود بوده و با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی، زوایای مختلف دهه فجر تبیین شود.

 

وی با بیان اینکه مردمی شدن برنامه‌های دهه مبارک فجر باید با تکنیک‌های نوین، خلاقیت و نوآوری‌ همراه باشد افزود: باید از فرصت ایام الله دهه فجر استفاده کرد و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم و نسل های جوان بیان شود و پیشرفت های علمی، امنیت و تمام فرصت های و پتانسیل های به وجود آمده را به تصویر بکشیم.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تشکیل کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان سمنان با تأکید بر جهاد تبیین،ورود جدی مساجد استان سمنان در بحث تحقق این فرمان مقام معظم رهبری  را خواستار شد وبیان کرد: بصیرت افزایی و روشنگری نسبت به دستاوردهای انقلاب، یکی از وظایف کارگروه مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان رویکرد مردمی و لزوم حضور مردم در اجرای برنامه های ایام الله را ضروری  خواند وافزود: با تعامل و همکاری بیش از پیش اعضای کارگروه می توان برنامه های ویژه ای را در ایام الله دهه فجر در سطح مساجد برگزار کرد.

 

وی با بیان اینکه باید در برنامه های دهه فجر باید دولت پشتیبانی برنامه ها را برعهده داشته باشد وحضور عملی ومیدانی کمتر داشته باشد بیان کرد: برنامه ها باید به گونه ای باشد که مردم محور قرار گیرند.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید براینکه با برنامه‌ریزی دقیق و تبلیغات و فضاسازی محیطی و محله ای در دهه فجر امسال، پیام آگاهی‌بخش و بصیرت افزایی انقلاب اسلامی را برای نسل جوان تبیین کنیم ادامه داد:تبعیت از ولایت مطلقه فقیه، تحکیم وحدت، نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی و معرفی خدمات نظام از رویکردهای برنامه ها گرامیداشت دهه فجر است.

 

در این نشست اعضای کمیته مساجد استان سمنان درخصوص مسجدمحوری و محله محوری بودن برنامه های دهه فجر،راه اندازی کاروان انقلاب، پای کارآمدن اصناف،دوری از موازی کاری،استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای تبیین، روشنگری و روایت‌گری صحیح انقلاب اسلامی به مردم، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری با موضوع انقلاب،تهیه وتعیین محتوای دهه فجری، اجرای برنامه ۱۰ شب ۱۰ مسجد در مساجد استان، برگزاری نمایشگاههای مختلف انقلاب و...بحث وتبادل نظر شد.