جلسه هماهنگی برنامه های دهه فجر کانون های مساجد شهرستان مهدیشهر برگزار شد
جلسه هماهنگي برنامه هاي دهه فجر کانون هاي مساجد شهرستان مهديشهر برگزار شد

جلسه هماهنگی برنامه های دهه فجر کانون های مساجد شهرستان مهدیشهر برگزار شد

با حضور مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان نشست هم انديشي و هماهنگي برنامه هاي ايام الله دهه مبارک فجر کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان مهديشهر برگزار شد.
شناسه خبر : 44045 تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛ جلسه  هماهنگی و توجیهی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مهدیشهر بمناسبت دهه مبارک فجر با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در مسجد امام علی(ع) این شهر برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در این نشست  کانون های مساجد را یک تشکل دینی دانست که در فضای حقیقی و مجازی حضور خوبی دارند ،بیان کرد: در استان سمنان ۲۷۰ کانون فعالیت دارند که با فعالیت در سامانه بچه های مسجد در فضای حقیقی و در فضای مجازی فعالیت های خوبی را به ثبت رسانده اند.

 

حجت الاسلام«سید علی موسوی» ثبت اطلاعات و برنامه ها در سامانه بچه های مسجد زمینه ای برای حمایت بیشتر از کانون های مساجد دانست و افزود: بروزرسانی سامانه بچه های مسجد اولویت کار کانون های مساجد باشد و کانون ها می توانند اطلاعات، اخبار ،آئین نامه ها و سایر موارد لازم در زمینه برنامه های کانون  ها را رصد و اجرا کنند.

 

وی  با اشاره به اجرای برنامه های دهه مبارک فجر در قالب جشنواره فجر انقلاب ،گفت: اجرای برنامه فجرانه با محوریت آذین بندی مساجد بصورت خلاقانه و با هزینه پایین، مسابقه حرف حساب با محوریت پلاکارد نویسی،عکس نوشت و شعار نویسی در راهپیمایی 22 بهمن ماه و مسابقه سهم من با ارسال فیلم یک دقیقه ای اقشار مختلف جامعه بویژه نوجوانان از سهم خود از انقلاب اسلامی از برنامه های کانون های مساجد در دهه مبارک فجر می باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: مسابقه مترسک سازی یکی دیگر از برنامه ها در دهه مبارک فجر می باشد که اعضاء کانون می توانند با ساخت مترسک و حضور در راهپیمایی 22 بهمن و در نهیت سوزاندن مترسک در این مسابقه شرکت نمایند و فیلم روند ساخت مترسک و سوزاندن در راهپیمایی ۲۲ بهمن  را برای ستاد ارسال نمایند.

 

حجت الاسلام موسوی برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب«چغک» را نیز یکی دیگر از برنامه های دهه فجر دانست و گفت: علاقمندان جهت شرکت در این مسابقه کتابخوانی که به صورت کشوری برگزار می شود به سامانه بچه های مسجد مراجعه نمایند و همچنین در مسابقه کتابخوانی از کتاب «چغک» که در استان توسط کانون بنت الحسین(س) شاهرود برگزار خواهد شد نیز شرکت کنند.

 

وی اجرای سرود میدانی در مساجد و در سطح شهر را از دیگر برنامه های کانون های مساجد دانست و افزود: مشارکت کانون های مساجد استان با ارکان مسجد بویژه پایگاه های مقاومت بسیج در اجرای برنامه های منسجم در دهه مبارک فجر مورد انتظار می باشد.