یاوران انقلاب اسلامی در جهاد تبیین باید شجاع باشند/حضرت زینب(س)قهرمان جهاد تبیین
ياوران انقلاب اسلامي در جهاد تبيين بايد شجاع باشند/حضرت زينب(س)قهرمان جهاد تبيين
امام جمعه دیباج:

یاوران انقلاب اسلامی در جهاد تبیین باید شجاع باشند/حضرت زینب(س)قهرمان جهاد تبیین

حجت الاسلام قريب بلوک با اشاره به اهميت جهاد تبيين در جامعه با توجه به تاکيد رهبر معظم انقلاب گفت: در جهاد تبيين ياوران انقلاب اسلامي بايد شجاع باشند و حالت تهاجمي داشته باشند و با اين روحيه در برابر دشمنان ايستادگي کنند.
شناسه خبر : 44381 تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام «حسین قریب بلوک» در مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد بقیه الله(عج) سمنان  بیان کرد: یکی از وظایف قرآنی که خداوند متعال به اصحاب شریعت تکلیف کرده است تبیین رسالت های جبهه حق می باشد که آن رسالت ها را در خفا نگه ندارند.

 

امام جمعه دیباج با تسلیت شام وفات حضرت زینب کبری(س) افزود: اگر تعریفی از شخصیت اجتماعی و سیاسی حضرت زینب (س) بخواهیم بگوییم اینگونه باید گفت که حضرت زینب(س) یکی از قهرمانان جهاد تبیین در جهان اسلام است.

 

وی با بیان اینکه در دوران اسارت آل الله در شام فضای تبلیغاتی و رسانه ای یزیدیان سخت ترین اوقات آل الله را رقم زد،تصریح کرد:دشمن در آن دوران تمام فضای جامعه را در اختیار داشت اما حضرت زینب(س) از همان فضای مسموم دشمن ورق را به نفع اهل بیت برگرداند و مهمترین شاخصه آن حضرت شجاعت و شهامت بوده  است که حضرت زینب(س) از ابتدا حالت تهاجمی داشته است.

 

حجت الاسلام قریب بلوک با بیان اینکه کسانی می توانند در جبهه جهاد تبیین خوش بدرخشند که شجاعت و شهامت داشته باشند،افزود: جهاد در برابر دشمنان در حوزه تبیین تهاجمی است  و حضرت زینب (س)در همان مجلس خطبه ای خواند که تمام وجود یزیدیان را به هم ریخت و چارت تبلیغاتی دشمن را با خطبه خود از بین برد.

 

امام جمعه دیباج دومین عنصر در جهاد تبیین را  نگاه معرفتی دانست و افزود: امروز  از این نگاه بعنوان بصیرت یاد می شود  که اعتقاد خاص به جایگاه ولایت در دوران حضور ائمه اطهار بسیار اهمیت داشت و افرادی بودند که این از این اعتقاد خاص بهره مند نبودند و درک درستی از جایگاه ولایت نداشتند و از کاروان امام حسین (ع)جا ماندند.

 

وی گفت: عنصر سوم در زمینه جهاد تبیین با استفاده از سیره حضرت زینب(س) تشخیص به موقع و عمل بهنگام بود و آن حضرت در هر جایی بر اساس موقعیت زمانی و مکانی و با توجه به مخاطب از جایگاه ولایت دفاع کرد.

 

حجت الاسلام قریب بلوک با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در جامعه با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب گفت: در جهاد تبیین یاوران انقلاب اسلامی باید شجاع باشند و حالت تهاجمی داشته باشند و با این روحیه در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

 

وی افزود:انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف پیشرفت های خوبی داشته است و این دستاورد های انقلاب اسلامی باید برای مردم تبیین شود.

 

امام جمعه دیباج با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر روشن بودن آینده کشور تاکید داشته اند ،بیان کرد: بر اساس آمار ایران اسلامی در اقتصاد جهانی وضعیت بهتری از خیلی از کشورهای جهان دارد اما مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد و مسئولان باید برای حل مشکلات تلاش کنند و حق مردم ما بیش از این است و مسئولان برای خدمت به مردم تلاش شبانه روزی داشته باشند.

 

حجت الاسلام قریب بلوک  با بیان اینکه نگاه به ولایت فقیه نگاه به مرجعیت خاص است،افزود:این مرجعیت خاص با ا مرجعیت عام تفاوت دارد و در دوران حضور اهل بیت نیز خیلی از افراد بعلت قبول نداشتن این مرجعیت خاص ولایت اهل بیت از یاری کردن و همراهی ائمه جاماندند.

 

وی گفت: عنصر جهاد تبیین نیاز به موقعیت شناسی و عمل بجا و بموقع دارد که مقام معظم  رهبری نیز بر حضور به موقع و آگاهانه و تشخیص درست تاکید داشتند.