در خطبه های نماز جمعه بر ضرورت توجه به کانون های مساجد تاکید شود
در خطبه هاي نماز جمعه بر ضرورت توجه به کانون هاي مساجد تاکيد شود
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

در خطبه های نماز جمعه بر ضرورت توجه به کانون های مساجد تاکید شود

حجت الاسلام موسوي گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ائمه جمعه بر ضرورت توجه به کانون هاي مساجد تاکيد کنند.
شناسه خبر : 45045 تاریخ انتشار : ۶ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام «سید علی موسوی» در دیدار با مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد ،بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1371 کانون های فرهنگی و هنری در مساجد تاسیس شدند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمن یکی از اهداف تاسیس کانون های مساجد بوده است،افزود: جذب کودکان و نوجوانان به مساجد یکی از محوری ترین اهداف کانون های مساجد بوده است.

 

وی گفت: امروزه دشمن با جنگ نرم بدنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران است و بچه های مسجدی نیز باید در این زمینه خود را قوی کرده و برای مقابله با دشمن به فرمایش مقام معظم رهبری مجهز به سلاح معرفت و دانش شوند.

 

حجت الاسلام موسوی ائمه جمعه را فرماندهان قرارگاه های فرهنگی در هر شهر دانست و تصریح کرد: تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به کانون های فرهنگی هنری مساجد در خطبه های نماز جمعه می تواند در جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد تاثیر گذار باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان،افزود: شورای هماهنگی کانون های مساجد کشور به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور وزاری ورزش و جوانان و آموزش و پرورش و جمعی از مدیران نهادهای فرهنگی تشکیل شده و جلسات متعددی را برگزار کرده است.

 

وی گفت: در استان ها نیز جلسات به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور اعضاء شورا برگزار می شود که امیدواریم جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز بزودی تشکیل شود.