انگیزه بخشی محوریت کار کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد
انگيزه بخشي محوريت کار کانون هاي فرهنگي هنري مساجد باشد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان:

انگیزه بخشی محوریت کار کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد

حجت الاسلام و المسلمين مطيعي با بيان اينکه جذب کودکان و نوجوان به مسجد يکي از اهداف تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بوده است،گفت: انگيزه بخشي با هدف جذب بيشتر به سمت مسجد محوريت کار کانون هاي فرهنگي هنري مساجد باشد.
شناسه خبر : 45257 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛ حجت الاسلام والمسلمین« مرتضی مطیعی» در نشست با مدیر و پرسنل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد،بیان کرد:کانون های مساجد با اهداف مهم مبارزه با شبیخون فرهنگی و  جذب کودکان،نوجوانان و جوانان به مسجد در سال 1371 و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه کانون های فعال در سطح استان سمنان مورد توجه قرار گیرند ،افزود: برای کانون هایی که فعالیت کمتری دارند طرح های مختلف ارائه شود و حمایت لازم صورت پذیرد تا از راکد شدن این کانون ها جلوگیری شود.

 

امام جمعه سمنان انگیزه بخشی را محوریت کار کانون های مساجد دانست و گفت: حمایت از فعالیت های کانون های مساجد بویژه در برنامه های هنری  گروه های سرود و نمایش مورد توجه ستاد کانون های مساجد باشد .

 

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: مساجد و کانون هایی که در این عرصه فعالیت ندارند برای ورود در عرصه هنر حمایت شوند و مربیان هنری در کانون ها حضور یابند تا شاهد استعداد های بیشتری در عرصه هنر انقلابی با محوریت مساجد باشیم.

 

وی با بیان اینکه نشست های پرسش و پاسخ در کانون های مساجد مورد توجه باشد،تصریح کرد:  کانون های مساجد در جذب نیروهای جوان و نوجوان فعالیت خوبی دارند و باید برای حفظ نسل جدید در مساجد و کانون ها برنامه های جذاب و مطابق با سلیقه این نسل برگزار شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه تعامل کانون فرهنگی هنری و بسیج یک ظرفیت خوب برای مساجد است ،بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در سال 91 در استان خراسان شمالی بر ضرورت تعامل کانون و بسیج تاکید داشتند که باید این تعامل بیش از گذشته شود.

 

امام جمعه سمنان سرود را یک عامل مهمی برای جذب کودکان و نوجوانان به سمت فرهنگ انقلابی و مساجد دانست و افزود: امروز سرود  دارای برد رسانه ای قوی در جهان شده است و شاهد توجه مردم نقاط مختلف جهان به سرود های انقلابی هستیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی همچنین با بیان اینکه کانون های مساجد در زمینه های قرآنی در رده های سنی مختلف بیشتر کار کنند ،بیان کرد: فعالیت قرآنی بک ظرفیت بزرگی برای کانون های مساجد است که کانون ها با ارتباط با مدارس میتوانند مکمل فعالیت های مدارس در حوزه های قرآنی باشند.

 

وی برپایی اردوهای تفریحی و جهادی را زمینه ای مناسب برای ارتقاء فرهنگ جامعه دانست و افزود: قلب جوانان یک زمین آماده است که باید به بهترین نحو از این زمین حاصلخیز  نگهداری و با ارائه تولید محتوای مناسب بهترین برداشت را داشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه کانون های مساجد بعنوان اولین نهاد بدنبال جذب نوجوانان و جوانان به سمت مسجد باشند ،خاطر نشان کرد: از ابتدا این نسل باید با مسجد آشنا شوند و اجرای  برنامه های جذاب و تفریحی همراه با محتوای فرهنگی در فعالیت های کانون برنامه ریزی شود تا به بهترین نحو کودکان و نوجوان به مسجد جذب شوند.