مردمی بودن امتیاز مهمی برای ستاد هماهنگی کانون های مساجد است
مردمي بودن امتياز مهمي براي ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد است
مشاور اجرایی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور:

مردمی بودن امتیاز مهمی برای ستاد هماهنگی کانون های مساجد است

طاهريان مردمي بودن را مهمترين امتياز ستاد عالي کانون هاي مساجد عنوان کرد و افزود: بار اصلي کار فرهنگي در مساجد بر روي دوش مردم است که اين مردمي بودن امتياز مهمي براي ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد است.
شناسه خبر : 45435 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۰:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)از استان سمنان؛ «مرتضی طاهریان» درگردهمایی مدیران پیشگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به مناسبت گراميداشت سی امین سالروز تأسيس كانون‌های مساجد در امامزاده یحیی (ع) سمنان با بيان اينكه احيای نقش تبليغی مساجد و مبارزه با تهاجم فرهنگی به‌عنوان اهداف اصلی تشكيل ستاد كانون‌های عالی مساجد بوده است،گفت: ستاد هماهنگي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور از سال 1371 بر اساس مصوبه 302 شوراي عالي انقلاب فرهنگي فعاليت خود را آغاز كرد.

مشاور اجرایی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به سفر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال 1391 به خراسان شمالی، در ديدار با ائمه جماعات مساجد افزود: معظم له در این سفر طی سخنانی در رابطه با کانون‌های مساجد فرمودند: «من سفارش می کنم که کانون هاى فرهنگى - هنرى مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکارى بسیج. بد است که بین روحانى مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. با همکارى بسیج، این کانونهاى فرهنگى هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا می کند، فراهم کنید. مطالعه کنید».

طاهریان تصریح کرد: رهبرانقلاب اسلامی از كانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌عنوان پايگاه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن ياد كرده و ائمه جماعات را به حمايت همه‌جانبه از اين كانون‌ها فرا خواندند.

مشاور اجرایی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی در بین ارکان مسجد، ادامه داد: هر برنامه مسجد محوری باید با مشورت امام جماعت و با همفکری ارکان مساجد اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه ائمه جماعت،هیئت امنا، پاگاه های مقاومت بسیج، کانون های فرهنگی هنری، هیئت های مذهبی، که ارکان مسجد را تشکیل می دهند، اظهارداشت: هماهنگی و همفکری بین ارکان مسجد بستر تقویت برنامه های مسجد محور است.

طاهریان مردمی بودن را مهمترین امتیاز ستاد عالی کانون های مساجد عنوان کرد و افزود: بار اصلی کار فرهنگی در مساجد بر روی دوش مردم است که این مردمی بودن امتیاز مهمی برای ستاد هماهنگی کانون های مساجد است.

مشاور اجرایی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه کارهای مردمی، اثرگذاری بیشتری دارد افزود: از ظرفیت خودجوش ومردمی باید درفعالیت ها وبرنامه ها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کانون های فرهنگی مساجد بطور کامل مردم پایه هستند و مبتنی بر اقتضائات محله ها شکل گرفته و در حال فعالیت هستند، خودشان وظیفه انقلابی و مسجدی خود را انجام می دهند و بچه های مسجد با احساس مسوولیت های اجتماعی این مساجد را خالی نگذاشتند.

طاهریان با اشاره به گذشت سی سال از تاسیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: با رونق فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری عملا امروز شاهد شکل گیری یک شبکه مؤثر و وسیع مسجدی هستیم.

مشاور اجرایی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشوردرخصوص  ظرفیت‌های موجود در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: مردمی بودن، محله محور بودن و هم افزایی با مجموعه های مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور از جمله شبکه امامت، ائمه جماعت، ائمه جمعه و مجموعه بسیج جزو ویژگی های ممتاز کانون های فرهنگی هنری مساجد است.