«نهضت بازگشت به مسجد» شعار محوری دولت سیزدهم است
«نهضت بازگشت به مسجد» شعار محوري دولت سيزدهم است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد سمنان به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه مهدیشهر گفت:

«نهضت بازگشت به مسجد» شعار محوری دولت سیزدهم است

حجت الاسلام موسوي، به عنوان سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه مهديشهر، با بيان اينکه جذب کودکان و نوجوانان به دين از طريق مسجد ممکن است، گفت: «نهضت بازگشت به مسجد» شعار محوري دولت سيزدهم است.
شناسه خبر : 45453 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان سمنان؛حجت الاسلام «سید علی موسوی» در پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه مسجد سنگر اسلام است ،بیان کرد: از ابتدای اسلام و هجرت پیامبر اکرم(ص) اولین بنایی که ساختند مسجد بود که خانه خدا بوده و مدیریت حکومت اسلامی از مسجد شروع شد و در ادامه توسط ائمه اطهار(ع) ادامه داده شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه مسجد در طول اسلام محوریت برنامه های مختلف اجتماعی،فرهنگی و سیاسی و... بوده است، افزود: امام خمینی(ره) فرمود: مسجد سنگر است و این سنگرها را حفظ کنید و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با این شعار سنگر بودن مسجد جلو رفتند و امروز نیز شاهد هستیم که حفظ مساجد و توجه به آن مورد توجه دولت انقلابی است.

 

وی تاکید کرد:اگر بخواهیم در حوزه دین و جذب کودکان و نوجوانان کاری انجام دهیم باید با محوریت مساجد اقدام کنیم و نهضت بازگشت به مسجد شعار دولت مردمی آیت الله رئیسی است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مطالبه مردمی برای توجه بیشتر به مساجد بیش از گذشته باشد،گفت:امروز دشمن در جنگ نرم و رسانه ای تلاش دارد گه مکان و جایگاه دیگری را در برابر مسجد قرار دهد که در این زمینه ناکام مانده است و توجه به مسجد توجه به خدا و پایبندی به اصول اسلام و انقلاب  را به ما تذکر می دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: توجه به مسجد خدامحوری و دین محوری را به ما تذکر می دهد و در اسلام تاکید به سنگر بودن مسجد بعلت این است که مسجد انسان را به خدا نزدیک می کند.

 

وی در پایان با تبریک هجدهم اسفند ماه،سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد:این کانون ها در سال1371 و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی  برای توجه بیشتر به مسجد و جذب کودکان و نوجوانان تاسیس شده است.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: در شهرستان مهدیشهر بیش از ۲۰ کانون فعالیت دارند که برنامه های مختلف فرهنگی ،هنری و آموزشی را در سطح شهرستان اجرا می کنند و برنامه جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان از برنامه های شاخص شهرستان مهدیشهر می باشد که توسط کانون فرهنگی هنری نورالمهدی(عج)مسجد حضرت ابالفضل(ع) مهدیشهر برگزار می شود.