دوره «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» با رویکرد خانواده محور برگزار شد
دوره «هر مادر ايراني، يک مربي قرآني» با رويکرد خانواده محور برگزار شد

دوره «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» با رویکرد خانواده محور برگزار شد

حجت الاسلام موسوي گفت: رويکرد خانواده محور و آموزش مادران در طرح «هر مادر ايراني، يک مربي قرآني»به عنوان رکن اساسي در تربيت و پرورش فرزندان قابل تقدير و ستايش است.
شناسه خبر : 47493 تاریخ انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۴۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان سمنان؛ حجت الاسلام سید علی موسوی درمراسم اختتامیه دوره های آموزشی «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی»گفت: این دوره آموزشی به‌ منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و قرآنی و بر اساس تأکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حوزه تربیت دینی از منظر خانواده و با محوریت مادران استان سمنان برگزارشده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه اهمیت توجه به مادر به عنوان یک مربی در آموزه های دینی و فرهنگ و به ویژه در مراکز دینی و مساجد وجود داشته و دارد، اضافه کرد: نقش مادر مهارتی همراه با مبانی دقیق است که فقط در وجود زن نهادینه شده است که غفلت و اشتباه در آن موجب فساد و تباهی و مراقبت از آن موجب خیرخواهی و خوبی در جامعه خواهد شد.

 

محتوای آموزشی این دوره ها شامل کارگاه های شهر نماز، شهر شادی آموزش نماز با  شعر، قصه و بازی، نماز شیرین،حفظ قرآن با بازی، شهر نمازخانه، نماز تربیت بدون تنبیه و مهارت زندگی کودک بود.

 

حذف پرخاشگری کودک، حوزه‌های روانشناختی کودک و مادر، نحوه برخورد با کودک و قرار دادن کودک در مسیر قرآن و مباحث مکتبی از محتوا‌های دوره آموزشی «هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی» بود.

 

کارگاه های حفظ قرآن با بازی، دعوت به نماز، مادرانی که فرزند کمتر از۱۰سال دارند، تربیت بدون تنبیه و کارگاه تخصصی رایگان ویژه مادران از دیگر بخش‌های دوره آموزشی «هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی» در استان سمنان بود.

 

این دوره های آموزشی توسط استاد مهدی فاضلی مدیرمسئول مؤسسه قرآنی ریحانة النبی (ص) آموزش داده شد.