کانون های مساجد یک ظرفیت مهم در حوزه اوقات فراغت هستند
کانون هاي مساجد يک ظرفيت مهم در حوزه اوقات فراغت هستند
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

کانون های مساجد یک ظرفیت مهم در حوزه اوقات فراغت هستند

عرب خراساني گفت: براي اجراي برنامه هاي غني سازي اوقات فراغت از ظرفيت هاي دستگاه هاي مختلف بايد استفاده شود که کانون هاي فرهنگي هنري مساجد يک ظرفيت مهم در اين عرصه مي باشند.
شناسه خبر : 47951 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۰۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری ماجد از استان سمنان؛« علی ااکبر عرب خراسانی» صبح چهارشنبه در نشست با مدیر و پرسنل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان ،بیان کرد: به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان  در فصل تابستان برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است که دستگاه های مختلف در این زمینه همکاری خواهند کرد.

 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه در جلسه اوقات فراغت آموزش و پرورش استان مطرح شده است که از ظرفیت دستگاه های خارج از آموزش و پرورش استفاده شود ،افزود: کانون های مساجد یک ظرفیت بزرگ در حوزه اوقات فراغت می باشند که برای استفاده از اسن ظرفیت نیز برنامه ریزی و هم اندیشی خواهد شد.

 

وی گفت: برای سازماندهی برنامه های اوقات فراغت سامانه ای طراحی شده است که دوره ها و کلاس های آموزش در اوقات فراغت بارگذاری شود و مدیران و دانش آموزان می توانند به این سامانه مراجعه کرده و کلاس های مختلف را اطلاع پیدا کنند.

 

عرب خراسانی افزود:کانون های فرهنگی هنری  مساجد می توانند از این سامانه بعنوان یک ظرفیت برای اطلاع رسانی استفاده کنند و با توجه به اینکه همه دانش آموزان به این سامانه دسترسی دارند می توانند از این ظرفیت استقاده مطلوب کرد.

 

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش ادارخ کل موزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه به استناد دستورالعمل اوقات فراغت ادارات شهرستان ها باید با نهادهای مختلف همکاری داشته باشند ،بیان کرد: با هماهنگی شرایط برگزاری کلاس ها فراهم خواهد شد و اطلاع رسانی لازم در زمینه کلاس های کانون های مساجد به شهرستان ها صورت خواهد گرفت و با همکاری و تعامل از موازی کاری ها جلوگیری شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای تفریحی در دستور کار کانون های مساجد قرار گیرد ،افزود: برگزاری این اردوها موجب تشویق بچه های مسجدی خواهد شد و فضاهای اردوگاهی می تواند در اختیار بچه های مساجد قرار گیرد و آماده همکاری در این زمینه خواهیم‌ بود.

 

عرب خراسانی گفت: برنامه های اوقات فراغت  در مدارس و کانون های آموزش و پرورش برگزار خواهد شد  که می تواند از مساجدی که در کنار مدارس قرار دارند استفاده کرد و برخی کلاسها در این مساجد برگزار شود.

 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان افزوذ: چالش اساسی در زمینه مربیان است که اگر کانون های مساجد بتواند مربی را فراهم سازد برگزاری کلاس ها به نحو مطلوب تری اجرا شود.