مساجد ظرفیت مناسبی برای جذب استعداد های ورزشی / ورزش یک ابزار بسیار خوب برای دعوت به مساجد است
مساجد ظرفيت مناسبي براي جذب استعداد هاي ورزشي / ورزش يک ابزار بسيار خوب براي دعوت به مساجد است
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان:

مساجد ظرفیت مناسبی برای جذب استعداد های ورزشی / ورزش یک ابزار بسیار خوب برای دعوت به مساجد است

علوي گفت: مساجد يک ظرفيت بسيار مناسبي براي جذب استعداد هاي ورزشي هستند که مربيان ورزشي با حضور در مساجد اين استعداد ها را شناسايي کرده و از آنان در زمينه ها و مسابقات مختلف ورزشي استفاده شود.
شناسه خبر : 49441 تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان سمنان؛ « سید محمد تقی علوی » در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه ورزش یک ابزار بسیار خوب برای دعوت به مساجد است ، بیان کرد : در قالب ورزش می توان در حوزه  فرهنگ پهلوانی با استقاده از ظرفیت ائمه جماعت و جوانان و نوجوانان مسجدی اقدامات ارزشمندی انجام داد که این فرهنگ می توان با محوریت مساجد بیش از پیش ترویج شود و برنامه های باستانی با ذکر امام علی(ع) می تواند برگزار و با تعامل دو جانبه این برنامه های باستانی صورت پذیرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان مساجد را یک ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب استعداد های ورزشی دانست و افزود:  مربیان ورزشی با حضور در مساجد این استعداد ها را شناسایی کرده و از این استعدادها  در  عرصه های مختلف ورزشی  استفاده خواهند کرد.

 

علوی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی ورزشی می توانیم همکاری خوبی با کانون های مساجد داشته باشیم ،گفت :  در بخش های شهری و روستایی می توان فعالیت های خوبی داشت که می توان با انعقاد تفاهم نامه ای این فعالیت ها به نحو مطلوب تری صورت پذیرد.

 

وی تصریح کرد : همچنین در حوزه جوانان فعالیت های خوبی می توان داشت و فضاها و سازمان های مردم نهاد فعالیت های اجتماعی و جوان پسندی را دارند که کانون های مساجد می توانند از این ظرفیت نیز بهره مند شوند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان ظرفیت ورزش و جوانان را در حوزه های مختلف مطلوب دانست و گفت:  کانون های  فرهنگی هنری مساجد نیز با توجه به جایگاه ویژه ای که در سطح جامعه با محوریت مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی دارند می توان با تعامل دو دستگاه  مساجدی که تعدادورزشکاران بیشتری دارند شناسایی شده و  امکانات ورزشی را در این مساجد افزایش دهیم تا از این ظرفیت ها با تعامل یکدیگر به نحو مطلوب استفاده شود.

 

علوی با بیان اینکه کانون های مساجد از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و هیئت های ورزشی نیز می توانند استفاده کنند،بیان کرد: برگزاری  کارگاه های آموزش پیش، حین و پس از ازدواج توسط سمن های ورزش و جوانان مورد توجه است و مخاطبین در مساجد بویژه اعضاء کانون های فرهنگی هنری می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های مساجد اطلاعات کلاس های خود را در سامانه اوقات فراغت ورزش و جوانان ثبت کنند ،افزود : برنامه های اوقات فراغت از طریق مکاتبات اداری توسط ورزش و جوانان بصورت شهرستانی دریافت و در سامانه ثبت می شود که مساجد مختلفی در سامانه ثبت شده اند و  کانون های مساجد نیز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  در این زمینه نیز می تواند اطلاعات خود را ثبت کند.