فعالیت های قرآنی پیشانی کار کانون های مساجد است
فعاليت هاي قرآني پيشاني کار کانون هاي مساجد است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

فعالیت های قرآنی پیشانی کار کانون های مساجد است

حجت الاسلام موسوي فعاليت هاي قرآني را پيشاني کار کانون هاي مساجد دانست و گفت: مسابقات قرآني مدهامتان عصاره تلاش بچه هاي مسجد در مسير قرآن است.
شناسه خبر : 50447 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۷

حجت الاسلام«سید علی موسوی» در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به فعالیت های قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد : برنامه های قرآنی پیشانی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است که با اجرای برنامه های مختلف در سطح کانون های اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: مسابقات قرآنی مدهامتان عصاره فعالیت های قرآنی بچه های مسجد در مسیر قرآن و عترت است که همه ساله در سطح کانون های کشور برگزار می شود و در سال جاری نیز شانزدهمین دوره این مسابقات در حال اجرا می باشد.

 

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو رخش خواهران و برادران برگزار می شود،گفت: با توجه به برگزاری این مسابقات در رده های سنی مختلف زیر 16 سال و 16 تا 30 سال زمینه مناسبی برای جذب کودکان و نوجوانان به مساجد با ایجاد انگیزه با محوریت قرآن کریم  فراهم خواهد شد.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « هر مسجد یک پایگاه قرآنی شود » ،بیان کرد: کانون های مساجد با اجرای برنامه های قرآنی از جمله طرح تلاوت نور، طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی ، محافل سنتی تلاوت قرآن کریم و مسابقات قرآن مدهامتان  در عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گام بلندی را برداشته اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همچنین با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که مساجد بر پایه قرآن بنا شده است، گفت: بر همین اساس یکی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد پرداختن به برنامه های قرآنی به طور ویژه با محوریت کودکان و نوجوانان می باشد.